רבעון חיובי לאדמה: גידול של 2.7% בהכנסות ושל 9% ברווח
הרבעון הראשון של חן ליכטנשטיין כמנכ"ל הסתיים עם הכנסות של 909.7 מיליון דולר ורווח נקי של 98.7 מיליון דולר. ההכנסות מהפעילות באירופה, השוק העיקרי של אדמה, טיפסו ב-7.2%
רבעון ראשון חיובי לחן ליכטנשטיין: אדמה (לשעבר מכתשים אגן) דיווחה הבוקר כי סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2014 עם הכנסות של 909.7 מיליון דולר - מול 885.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2013 - גידול של 2.7%. החברה מייחסת את הגידול, בין השאר, לשיפור בתמהיל המוצרים. זהו הדיווח הרבעוני הראשון של מנכ"ל החברה ליכטנשטיין, שהחליף בתפקיד את ארז ויגודמן - שעבר לשמש כמנכ"ל טבע.
אדמה סיכמה את הרבעון עם גידול של כ-9% ברווח הנקי ל-98.7 מיליון דולר (10.9% מהמכירות) - מול רווח של 90.2 מיליון דולר (10.2%) ברבעון הראשון של השנה שעברה.
בחלוקה גיאוגרפית, 51% ממכירות אדמה הן באירופה, 15% בדרום אמריקה, 15% בצפון אמריקה, 16% באסיה פסיפיק והשאר בישראל. המכירות באירופה, השוק העיקרי של אדמה, הסתכמו ברבעון הראשון ב-467.2 מיליון דולר, מול 436 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 7.2%.
ליבת הפעילות של אדמה, מוצרים להגנת הצומח, הניבה לה ברבעון הראשון הכנסות של 859.3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 836.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
שורת הרווח התפעולי נותרה דומה למדי: 130.7 מיליון דולר (14.4% מהמכירות) ברבעון האחרון, מול 131.1 מיליון דולר (14.8% מהמכירות) ברבעון הראשון בשנה שעברה. ה- EBITDA ברבעון הראשון עמד על 171.5 מיליון דולר (18.8%), מול 168.5% מיליון דולר (19%) בתקופה המקבילה. לעלייה ברווח הנקי סייעה הירידה בהוצאות המסים - אלה הסתכמו ב-7.1 מיליון דולר, מול הצואות מסים של 12.7 מיליון דולר בשנה שעברה.
תזרים המזומנים התפעולי לרבעון הראשון של 2014 הסתכם בתזרים מזומנים שלילי בסך 220.5 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי בסך 156.7 מיליון דולר בשנה שעברה. השינוי בתזרים המזומנים לרבעון נבע ברובו מגידול בפעילויות החברה.
החברה הקדישה את הרבעון הראשון משאבים להטמעת המותג החדש אדמה, שהחליף את שמה הקודם והמוכר של החברה, מכתשים אגן.
חן ליכטנשטיין אמר לאחר פרסום הדוח כי "תוצאות הרבעון הראשון הן עדות לבסיס המסחרי והתפעולי היציב שלנו. אנו מדווחים על צמיחה במכירות וברווחיות הגולמית למרות תנאי מזג אוויר מאתגרים ושחיקה בשערי החליפין בצפון אמריקה ובחלקים מיבשת אסיה. במהלך הרבעון התחלנו בהטמעת המותג החדש של החברה, ADAMA, המכנס יותר מ-40 מותגים תחת שם אחד גלובלי. עם השקתו בכל אחד מאזורי הפעילות שלנו, המותג החדש יאפשר לנו לחזק את הבידול שלנו בשוק. בחרנו בשם 'אדמה' בעברית מכיוון שהוא מחבר אותנו למקורות שלנו בתחום החקלאות ובישראל".