אסם: עלייה קלה בהכנסות וברווח הנקי
מגזר המזון לתינוקות רשם ברבעון השלישי את הצמיחה הגבוהה ביותר, בשיעור של 6.5%. החברה החליטה על הקמת חטיבת מזון מוכן נפרדת לפעילות הבינ"ל
חברת אסםפרסמה הבוקר (א') את דוחותיה לרבעון השלישי. יצרנית המזון שבשליטת נסטלה סיימה את הרבעון עם עלייה קלה בשורה העליונה ובשורה התחתונה. מכירות החברה הסתכמו ברבעון ב-1.08 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 1.07 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-101 מיליון שקל, מול 100 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- כאל: צניחה ברווח הנקי, גידול במחזור ובמספר הכרטיסים
- בגלל מכירת הפעילות בבלגיה: רווח נקי של 75.1 מ' ש' לאלקטרה ברבעון
- דו"חות ראשונים לפרשר: עלייה של 16% ברווח הנקי ל-301 מיליון שקל
הרווח התפעולי של אסם ברבעון הסתכם ב-142 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפועלי של 138 מיליון שקל בתקופה המקבילה - גידול של 2.8%.
בחלוקה לענפים, ההכנסות הגבוהות ביותר נרשמו לאסם מתחום המזון המוכן. ברבעון השלישי עלו המכירות בתחום זה מרמה של 238 מיליון שקל לרמה של 243 מיליון שקל, גידול של 2%. עם זאת, הרווח במגזר זה הרווח ירד מרמה של 22 מיליון שקל לרמה של 17 מיליון שקל.
החברה מדווחת בדוח כי בישיבת דירקטוריון שנערכה בשבוע שעבר החליטה על שינוי מבני בחטיבת המזון המוכן, תוך הקמת חטיבה נפרדת שתתמקד בפעילות הבינלאומית. חטיבה זו תכלול את טבעול אירופה, טרייב, אסם UK, אסם USA, פעילות היצוא של הקבוצה וכן הזדמנויות בינלאומיות עתידיות.
בתחום המזון לתינוקות שבו משתפת אסם פעולה עם מטרנה, רשמה החברה את השיפור הגדול ביותר במכירות, שעלו ברבעון השלישי מ-86 מיליון שקל ל-92 מיליון שקל, גידול של 6.5%. הרווח עלה מרמה של 13 מיליון שקל ל-16 מיליון שקל.
בתחום החטיפים ודגני בוקר רשמה החברה ברבעון השלישי עלייה במכירות מ-166 מיליון שקל ל-170מיליון שקל, גידול של 2.3%.
בתחום המאפה והמשקאות עלו המכירות ברבעון השלישי מרמה של 130 מיליון שקל לרמה של 133 מיליון שקל. גידול של 2.8%. הרווח עלה מרמה של 15 מיליון שקל לרמה של 23 מיליון שקל.