"לפחות 3 קבוצות רציניות מתעניינות בהשקעה באל על"
אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על לאחר על תוצאות הרבעון השלישי: "שיעור התפוסה בטיסות היה גבוה. דברים השתפרו גם בעקבות מהלכים עסקיים שעשינו"
אל על שבשליטת משפחת בורוביץ' הציגה אתמול שיפור נאה בשורות ההכנסות והרווח ברבעון השלישי של 2013. השיפור הושג הודות לעלייה במספר הנוסעים מחד, וירידה בהוצאות התפעול והוצאות הדלק מאידך.
- רבעון שיא לאל על: גידול של 6% בהכנסות, זינוק של 54% ברווח הנקי
- בלונדון מתלוננים: מטוסי אל על מרעישים
- חדש מהניילונים: אל על משיקה מטוסי בואינג חדשים
הכנסותיה של חברת התעופה צמחו ב־6% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל, ל־643 מיליון דולר, זאת כתוצאה מעלייה של 5% במספר הנוסעים. הרווח הנקי ברבעון צמח לשיא של 57.9 מיליון דולר לעומת כ־37.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב־78.6 המהווים 11.8% מהמחזור, לעומת רווח תפעולי של 62.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, שהיוו 10.4% מהמחזור.
מנכ"ל אל על אליעזר שקדי מייחס חלק מהשיפור גם לקדמה הטכנולוגית. "היכולת למכור כרטיסי טיסה באמצעים אלקטרוניים שיפרה את הרווח שלנו משמעותית", אמר שקדי ל"כלכליסט". "שיעור התפוסה בטיסות היה גבוה. דברים השתפרו גם בעקבות מהלכים עסקיים שעשינו. שינינו את התפיסה של גידור הדלק, ואנחנו מצליחים לייצב את נושא הדלק שהוא מאוד מורכב ומסוכן ומצבנו ביחס לעולם ולמתחרים הוא טוב כרגע".
שקדי התייחס בשיחה עם "כלכליסט" להחלטתה של קרן פימי של ישי דוידי לסגת מכוונתה להשקיע כ־75 מיליון דולר באל על בתמורה ל־46% ממניות החברה. "אני מכבד מאוד את הבעלים של אל על וגם את פימי. הם התייחסו מאוד ברצינות לנושא, ומאחר שזה לא הבשיל למקומות שהם רצו, הם החליטו בשלב זה לא להשקיע. יש היום לפחות שלוש קבוצות רציניות שמתעניינות באל על".
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
"ההחלטה שהתקבלה על ידי הבעלים הנוכחיים ועל ידי הקבוצות שרוצות להשקיע באל על היא שחלק לא מבוטל מההשקעה יוזרם פנימה לתוך החברה, וזה יאפשר לעשות מהלכי צמיחה והתייעלות", אמר שקדי. מספר העובדים הקבועים והזמניים באל על עמד על 6,109 בממוצע במהלך הרבעון, זאת לעומת 6,136 ברבעון המקביל. בהקשר זה אמר שקדי: "אני מאמין גדול בחברה ובכך שנגיע להסכם עבודה שיאפשר לנו להתנהל כחברה עסקית וגם תחרותית וגם לעשות מהלכי התייעלות".
שקדי התייחס גם למתיחות השוררת בין חברות התעופה הטורקיות לחברות האחרות ואמר: "מסיבות שונות ומשונות החברות הטורקיות טסות לישראל ללא הפסקה כמעט, כשכל החברות הישראליות לא יכולות לטוס לשם. אני חושב שמדינה שמכבדת את עצמה לא יכולה להתנהל ככה. זה לא הוגן כלפי המדינה, אבל גם כלפינו. כבר נתקלנו במצבים כאלה בעבר, וחברות ממדינות שלא נתנו לנו לטוס אליהן לא טסו אלינו".