אקסלנז מזנקת ב-15%: מינתה סמנכ"ל שיווק מג'ונסון אנד ג'ונסון
תאודור פולטין שכיהן במשך 24 שנים כמנהל בכיר בחברה האמריקאית, צפוי לעזור לחברה שבשליטת מורי ארקין לשווק מערכת איבחון חדשה לקיבה
אקסלנז ביוסיינס, המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, דיווחה היום (ב') כי מינתה את תאודור פולטין לתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה.
פולטין הגיע לחברת הביומד הישראלית מג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקאית, שם כיהן כמנהל בכיר במחלקת השיווק והמכירות במשך כ-24 שנים.
אקסלנזשבשליטת איש העסקים מורי ארקין (48.07%), קיבלה לפני כחודש את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), לשיווק הדור החדש של מכשיר ה-BreathID, לבדיקות הימצאו של חיידק ה-H. Pylori. חיידק זה יוצר בגוף החי מושבות ברובד העמוק של רירית הקיבה והתריסריון ומחליש את עמידות הקיבה לסביבתה החומצית.
המערכת החדשה של החברה תחליף את המכשיר המקורי שפותח לפני יותר מעשור ובכוונת אקסלנז להתחיל כבר ביולי בשיווק ומכירת ה-BID Hp ברחבי העולם.
מחזיקי המניות הגדולים באקסלנז הם מורי ארקין, הדסית (12.3%) ומגדל (17.1%). אורי גייגר, המכהן כיו"ר החברה, מחזיק ב־2% ממניות.
חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי שוק של מעל ל-200 מיליארד דולר. מתחילת השנה זינקה המניה ב-18%.