חקירה חדשה נגד גוגל: האם ניצלה את מעמדה גם בשוק הבאנרים?
נציבות הסחר בארה"ב חושדת שענקית החיפוש השתמשה בכוחה בענף הפרסום בבאנרים כדי לדחוף לקוחות למוצרים נוספים שלה. לפי הערכות, החברה מחזיקה כ-47% משוק הפרסום המקוון במדינה
- גוגל רוצה להיות ספקית סלולר
- גוגל Maps החדש: נשארים על המפה
- גוגל עולה לאוויר: קנתה חברת טורבינות רוח מעופפות
מרבה נכסים, מרבה חקירות
גוגל שולטת כיום ב-24% משוק הפרסום בבאנרים בארה"ב, נכון לרבעון הקודם, כאשר המתחרות הבולטות הן פייסבוק ויאהו עם קצת פחות מ-10% כל אחת. מתוך כלל הוצאות הפרסום באינטרנט בארה"ב, גוגל חולשת כיום על 47%, על פי IDC.
זו החקירה השניה מסוג זה שנפתחת נגד גוגל בארה"ב, כאשר במקביל לשכת התחרותיות בקנדה מכינה בדיקה משלה של פעילות גוגל בתחום החיפוש במדינה. האיחוד האירופי כבר החל בבדיקת התנהלות החברה בענף החיפוש ובנוסף בודק את חברת הבת מוטורולה מוביליטי, שנקנתה על ידי גוגל ב-2011, בחשד לפעילות אסורה סביב מכירת רשיונות שימוש בפטנטים שלה למתחרות. גם בארגנטינה ובדרום קוריאה מתנהלות חקירות דומות נגד החברה.
החקירה הקודמת של ה-FTC נפתחה לפני שנתיים והסתיימה בינואר, לאחר שהחברה הסכימה לשנות פרקטיקות עסקיות שהעמידו אותה בחשד למניפולציה לא הוגנת בתוצאות החיפוש, ולאפשר ליצרני תוכן שמעוניינים בכך להשאיר את התכנים שלהם מחוץ לאינדקס של גוגל. מאחורי החקירה עמדו לחצים ניכרים מצד המתחרות יאהו, מיקרוסופט ואקספדיה, שטענו כי הדומיננטיות המוחלטת של גוגל בתחום החיפוש יחד עם התעדוף שהיא נותנת לשרותים אחרים שלה בתוצאות החיפוש מהווים הפרה של חוקי
ההגבלים העסקיים.