הכנסות פרטנר ב-2012 ירדו ב-20%, מספר העובדים צנח ב-2,500
כ-700 עובדים עזבו את החברה ברבעון הרביעי. ההכנסה החודשית של החברה ממנוי סלולר עמדה בשנה שחלפה על 97 שקל - ירידה של 13% לעומת 2011. פרטנר איבדה 200 אלף מנויים ב-2012, וההכנסות ממכירת מכשירים צנחו ב-47%
"רמת התחרות ושחיקת המחירים בשוק התקשורת הישראלי התעצמה מאוד בשנת 2012 והשפיעה על התוצאות העסקיות של החברה, כפי שבאות לידי ביטוי בדוחות הכספיים", כך סיכם מנכ"ל חברת התקשורת פרטנר, חיים רומנו את תוצאותיה של פרטנר לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה.
הכנסות פרטנר ב-2012 הסתכמו ב-5.57 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 6.99 מיליון שקל ב-2011. ברבעון הרביעי של השנה שעברה ההכנסות הסתכמו ב-1.26 מיליארד שקל - ירידה של 21% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011.
- "מחירי הסלולר צפויים לעלות בסוף השנה; אנחנו לקראת שנה של אכזבות"
- הושלמה עסקת מכירת השליטה בפרטנר לסבן
- נדחתה בקשה לתביעה ייצוגית בנוגע למכירת מניות פרטנר לחיים סבן
הכנסות משירותים בשנת 2012 הסתכמו ב-4.6 מיליארד שקל - ירידה של 11% לעומת 2011. ההכנסות משירותים במגזר הנייד בשנה שעברה הסתכמו ב-3.6 מיליארד שקל - ירידה של 15% לעומת אשתקד. מהחברה נמסר כי הירידה נבעה בעיקר כתוצאה של שחיקת המחירים העזה בתעריפי שיחות ומידע (דאטה) עקב כניסתם של מתחרים חדשים.
ההכנסות מציוד (בעיקר מכירת מכשירים) ב-2012 הסתכמו ב-932 מיליון שקל - ירידה של 47%. הקיטון נבע בעיקרו ירידה משמעותית בכמות המכשירים שנמכרו בשנה המדווחת, עקב התגברות התחרות בתחום מכירת מכשירים, ירידה בביקושים והפסקת מתן הנחות ותנאים משופרים ללקוחות הרוכשים מכשירים חדשים.
הרווח התפעולי של פרטנר בשנה שעברה הסתכם ב-865 מיליון שקל ירידה של17% בהשוואה לרווח תפעולי המדווח ב-2011 הכלל הפחתה של 322 מיליון שקל הקשורה לרכישת 012 סמייל. ברבעון הרביעי הרווח התפעולי הסתכם ב-155 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 55 מיליון שקל ברבעון הרביעי המקביל.
בשורה התחתונה הרווח הנקי של פרטנר עמד על 478 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 443 מיליון שקל אשתקד שהושפע בעיקר מהפחתות של 311 מיליון שקל בגין רכישת סמייל012.
ירידה של 32% במצבת כוח האדם
עוד עולה מהדוחות כי במהלך 2012 ירד בסיס המנויים של החברה ב-200 אלף מנויים, בהשוואה לעלייה של כ-16 אלף מנויים ב-2011. שיעור הנטישה השנתי (Churn) היה 38%, בהשוואה לשיעור נטישה של 29% ב-2011.
נתח השוק של החברה על בסיס מספר מנויים נכון לסוף שנת 2012 מוערך ב-29%, בהשוואה ל-32% בסוף השנה שעברה. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU), ירדה ב-13% ל-97 שקל. ברבעון הרביעי ה-ARPU ירד ב-18% ל-87 שקל.
רומנו הוסיף: "החברה השקיעה כ-500 מיליון שקל בעיקר במהלך שנת 2012 בפרוייקט שדרוג הרשת Orange ultranet. על מנת להבטיח המשך קדמה טכנולוגית, זמינות רשת, קיבולת אינטרנט ושירותים נוספים במחיר תחרותי ובאיכות גבוהה, אנחנו מתכוונים להשתתף במכרז צפוי להקצאת תדרים חדשים לשימוש לדור הרביעי".
זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר, התייחס גם הוא לתוצאות החברה ולמצבת כח האדם ואמר כי "התוצאות הכספיות של הרבעון הרביעי של 2012, בהשוואה לרבעון הקודם, משקפות את הלחץ כלפי מטה על ההכנסות הנובעת מהתגברות התחרות העזה בשוק התקשורת, שקוזזה בחלקה מההשפעה המתמשכת של מהלכי ההתייעלות אותם יישמה החברה במהלך השנה האחרונה".
"כחלק ממהלכי ההתייעלות, החברה המשיכה בהתאמת מצבת כוח האדם שלה לתנאי השוק המשתנים וברבעון הרביעי של 2012 ירד היקף המשרות (על בסיס של עובדים במשרה מלאה) ב-700. בסך הכול בשנת 2012, צומצמו המשרות המדווחות ב-2,495 משרות - ירידה של 32% ממצבת כוח האדם של החברה, בעיקר באמצעות צמצום גיוסים", אמר לייטמן. בסך הכל מספר העובדים של פרטנר נכון לסוף דצמבר 2012 הסתכם ב-5,396.