יצרנית משחקי הווידיאו THQ פשטה את הרגל המנייה קרסה ב-70%
החברה הגישה בקשה להגנה מםני נושים - צ'פטר 11, וזאת פחות מחודש לאחר התפטרותו של מנהל הכספים פול פוצ'ינו
יצרנית משחקי הווידיאו THQ הגישה בקשה להגנה בפני נושים (צ'פטר 11), או הליך לפשיטת רגל, פחות מחודש לאחר התפטרותו של מנהל הכספים. זאת בין היתר על רקע הוצאות פיתוח כבדות.
לחברה נכסים בשווי 204.8 מיליון דולר וחובותיה מסתכמים ב-248.1 מיליון דולר נכון להיום. מניית החברה
סמנכ"ל הכספים של החברה פול פוצ'ינו, התפטר מתפקידו ב-21 בנובמבר לאחר 4 שנים בתפקיד.
משחקי המחשב החינמיים שמציעות הרשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק, מאיימים על שוק משחקי הווידיאו. התרגיל החשבונאי שעומד לרשות יצרניות משחקי הווידיאו הוא להכיר בעלויות הכרוכות בפיתוח תוכנה הוצאה מהוונת, או הוצאה שוטפת - שתי השיטות קבילות לפי עקרונות חשבונאיים מקובלים.
היוון הוצאות פיתוח תוכנה מאפשר לחברות להתאים באופן טוב יותר את עלויות פיתוח המשחק למכירות שלו. לעתים, פיתוח משחק רב־מכר יכול להימשך כמה שנים, וכך באמצעות היוון עלויות הפיתוח, הוצאות אלו לא מופיעות בדו"ח רווח והפסד של החברה, אלא נרשמות במאזן כנכס עד למועד השקת המוצר. וכך, במועד ההשקה החברה יכולה להפחית את הוצאות הפיתוח על פי היחס בין המכירות בפועל ברוטו וסה"כ המכירות ברוטו החזויות.
בפועל, שיטה חשבונאית זו מעניקה ליצרניות משחקי הווידיאו גמישות בניהול הכנסותיהן. באמצעות הבחירה באילו מהמשחקים להוון, תוך התבססות על תחזית המכירות של המוצר, חברה יכולה לשנות את עלויות הפיתוח המדווחות שלה. למשל, אם תחזית המכירות עבור משחק מסוים עולה מ־2 מיליארד דולר ל־4 מיליארד דולר, סכום הפחת יוקטן בחצי כאשר המכירות יגיעו לסכום של מיליארד דולר.
THQ אשר מהוונת את הוצאות פיתוח התוכנה שלה, לא צלחה בניסיון להקטין את הוצאותיה ובכך הגיעה למצב של הגנה מפני נושים.