$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

אל על עשויה לסכל את עסקת בעלי העניין של משפחת לבנת

גורמים באל על טוענים כי רכישת UPS ישראל על ידי ממן, שבשליטת לבנת ושבמניותיה מחזיקה אל על, עשויים לפגוע ביחסי חברת התעופה עם המתחרות

גולן חזני 06:5213.12.12

התנגדות של אגף המטענים באל על מאיימת לטרפד את רכישת UPS ישראל על ידי חברת ממן הציבורית, שבשליטת משפחת לבנת (65%), בעסקת בעלי עניין ובתמורה של 100 מיליון שקל במזומן. ל"כלכליסט" נודע כי ראשי אגף המטענים באל על, שמחזיקה ב־15% ממניות ממן, טוען כי עסקה זו תפגע בעסקי אל על וביחסי העבודה שלה מול משלחים אחרים, המתחרים ב־UPS.

 

חברת תעבורה של משפחת לבנת מחזיקה ב־65% מממן ואילו הציבור מחזיק ב־20% נוספים. העסקה דורשת אישור של רוב מבעלי המניות הלא נגועים בממן, שכן בצד המוכר נמצאת משפחת לבנת (45%), ביחד עם למדן השקעות ונכסים שבבעלות חן למדן (35.5). ביתר המניות מחזיקים מנהלי החברה, שימשיכו להחזיק בהן גם אחרי העברת השליטה בחברה.

 

אל על נחשבת למחזיקה מהציבור בממן ויכולה לפיכך להתנגד לעסקה, וכמעט בוודאות לטרפד אותה באסיפת בעלי המניות. במקרה כזה עשויה לקום התנגדות לעצם ההצבעה של אל על. עם זאת, עדיין לא ברור אם הנהלת אל על, בראשות המנכ"ל אליעזר שקדי, ודירקטוריון החברה בראשות עמיקם כהן, יקבלו את עמדת אגף המטענים. במידה ותתקבל עמדת האגף, עשויים הגורמים התומכים בעסקה לטעון כי אל על נגועה ואין לאשר את קולה בהצבעה.

 

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על צילום: יונתן בלום

 

עוד נודע ל"כלכליסט" כי על אל על מופעלים לחצים מצד שני הצדדים בעסקה. חברות השילוח בארץ מתנגדות לעסקה והציגו את עמדתן בפני הממונה על הגבלים עסקיים, שמהסס בשלב זה אם לאשר את העסקה. השבוע דחתה ממן את מועד ההצבעה על העסקה מהיום ל־27 בדצמבר, ככל הנראה בשל בקשה של רשות ני"ע לפרסום פרטים נוספים על העסקה.

 

דוברת אל על מסרה כי החברה עדיין לא קיבלה החלטה בנושא. מקורב לממן אמר כי אין שחר לטענה שתמיכה בעסקה תביא לסכסוך בין אל על לחברות השילוח האחרות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x