פרוטרום ממשיכה במסע הרכישות: קונה את מילנר הברזילאית ב-15.7 מיליון דולר
מדובר ברכישה ה-18 של פרוטרום בחמש השנים האחרונות. מתחילת 2011 השקיעה פרוטרום 132 מיליון דולר ברכישת חברות
מדובר ברכישה ה-18 של פרוטרום, הנסחרת בתל אביב בשווי שוק של כ-2 מיליארד שקל, בחמש השנים האחרונות. פרוטרום, המנוהלת על ידי אורי יהודאי, החלה את מסע הרכישות הנוכחי שלה ב־2007 אז רכשה שבע חברות ב־100 מיליון דולר, ומיזגה אותן לתוך פעילותה במהלך 2008. במחצית הראשונה של 2009 רכשה פרוטרום שלוש חברות נוספות בסכום כולל של 27 מיליון דולר, ומיזגה אותן לתוך פעילותה במהלך 2010.
עכשיו, אחרי שבע רכישות נוספות שביצעה ב־2011-2 בסכום כולל של כ־132 מיליון דולר רכשה פרוטרום את החברה הברזילאית הפועלת בתחום הטעמים המתוקים למשקאות ומוצרי מאפה. כבר לפני כשבועיים, לאחר רכישתה של ETOL הסלובנית, אמר יהודאי ל"כלכליסט" כי פרוטרום מתכוונת בתקופה הקרובה להמשיך את מסע הרכישות שלה בשווקים מתעוררים נוספים.
למילנר, שנוסדה בשנת 1974, מפעל בקרבת סאו פאולו, בעל עתודות קרקע שיאפשרו התרחבות עתידית. החברה, שנמצאת בבעלות שלושה שותפים, מעסיקה כ-70 עובדים. בסיס לקוחותיה של מילנר רחב וכולל יצרני מזון ומשקאות מובילים בעיקר בברזיל ובמדינות מתפתחות נוספות באמריקה הלטינית. מחזור הכנסותיה של מילנר הסתכם בשנת 2011 בכ-11.4 מיליון דולר, 8% יותר מאשר בשנת 2010.
פרוטרום מעסיקה כ-1,900 עובדים ברחבי העולם, ומוכרת מעל ל-10,000 סוגי מוצרים שונים ב-130 מדינות לתעשיית המזון, משקאות, קוסמטיקה ופרמצבטיקה.
פרוטרום עדיין לא פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2011 כולה. אולם, בתשעת החודשים הראשונים של 2011 גדלו הכנסות פרוטרום בכ-14.2% והגיעו לשיא של כ-386.9 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-338.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרכישות שבוצעו במהלך 2011 תרמו כ-17.2 מיליון דולר להכנסותיה של החברה. בשורה התחתונה דיווחה פרוטרום על רווח נקי שהסתכם ב-34.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-35.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
הרווחיות ברבעון השלישי הושפעה מהמגמה העולמית של העלייה המהותית במחירי רוב חומרי הגלם המשמשים את פרוטרום לייצור מוצריה, אולם פרוטרום צופה שרווחיותה העתידית תשתפר על רקע כמה גורמים : התייצבות מחירי חומרי הגלם והתאמת מחירי מכירה שהיא ביצעה והשפעתם טרם באה לידי ביטוי מלא בתוצאותיה הכספיות, תהליכי ההתייעלות של הפעילות הקיימת ומיזוגן של החברות שנרכשו בשנתיים האחרונות שתרמו למכירות אך תרומתן לרווח הייתה עדיין שולית.