טסקו ממשיכה לצנוח; איבדה 18% תוך יומיים
זאת לאחר שביום חמישי הודיעה החברה הקמעונאית הגדולה בבריטניה כי עליה להוציא עוד "מאות מיליוני ליש"ט" לשיפור חוויית הקנייה של הצרכנים
נמשך הלחץ על מניות רשת הקמעונאות הבריטית טסקו, שפרסמה לראשונה מזה 20 שנה אזהרת רווח. 500 מיליון ליש"ט נוספות נמחקו היום (ו') משווי המניות.
המניות נפלו ב-1.7% בתחילת המסחר בלונדון, וביומיים האחרונים איבדו כבר 18% מערכן. זאת לאחר שמספר אנליסטים מחברות כמו קרדיט סוויס, UBS, HSBC וברקליס, הורידו את דירוג המניה ומחיר היעד שלה בעקבות מכירות מאכזבות בתקופת חג המולד וההודעה של החברה עצמה כי עליה להוציא עוד "מאות מיליוני ליש"ט", לשיפור חוויות הקנייה של הצרכנים.
ביום חמישי הזהירה הקמעונאית הגדולה בבריטניה את בעלי המניות כי צמיחת הרווחים, שעלתה בעקביות בשלושת העשורים האחרונים, תיעצר קרוב לוודאי בשנה הבאה, בשל ירידה בתנועת הלקוחות. לדברי האנליסטים, לא זכור פרסום אזהרת רווח בקנה מידה כזה, וצניחה כזו במניות לא אירעה מאז יום שני השחור, במהלך קריסת השווקים ב-1987.
טסקו דיווחה כי המכירות בחנויות הפתוחות למעלה משנה נפלו ב-2.3% בששת השבועות שהסתיימו ב-7 בינואר. בהשוואה, רשת מוריסונ'ס דיווחה על עלייה של 0.7%, בעוד שסיינסבורי דיווחה על גידול של 1%.
המנכ"ל פיל קלארק, שהחליף בתפקיד את סר טרי ליהי לפני פחות משנה, טען כי הלקוחות הרעבים להנחות פותו באמצעות שוברים ומבצעים שהציעו היריבות. הוא הוסיף כי קמפיין ההנחות של הרשת, במסגרתו ניתנו הנחות בסך 500 מיליון ליש"ט על אלפי מוצרים מוצרים לא נחל כישלון, אם כי לדבריו, "יכולנו לעשות עבודה טובה יותר בפרסום".