המצגת של אורכית: בקופת החברה אין די כספים לשלם לבעלי האג"ח
החברה נמצאת במצב רגיש, שכן לאיגרות החוב יש נקודת יציאה במארס 2012, כאשר אם אלו יפעלו לפירעונן החברה תישאר ללא כסף בקופתה כמעט
לקראת אסיפות בעלי איגרות החוב מסדרות א' וב' פירסמה אורכיתעדכון למשקיעיה, בו נכתב, כפי שפורסם ב"כלכליסט", כי החברה מנהלת מגעים עם מספר חברות הודיות בקשר לחוזים חדשים.
בנוסף, פירטה החברה את מצבת המזומנים שלה נכון לתחילת דצמבר, כאשר זו הכילה 24.5 מיליון דולר, מתוכם 1.4 מיליון דולר באיגרות חוב שהסחירות בהן דלה ושיקשה עליה למכור אותן.
המשמעות היא כי לחברה, נכון לעתה, אין די כסף לשלם את התחייבויותיה למחזיקי איגרות החוב מסדרה א', שנכון לסוף הרבעון השלישי עמדו על 25.2 מיליון דולר.
החברה נמצאת במצב רגיש, שכן לאיגרות החוב יש נקודת יציאה במארס 2012, כאשר אם אלו יפעלו לפירעונן החברה תישאר ללא כסף בקופתה כמעט, כאשר לחברה גם יש איגרות חוב מסדרה נוספת, ב', בהיקף של 30 מיליון שקל, כאשר למעשה יש ניגוד עניינים בין סדרות האג"ח השונות, מאחר ואם מחזיקי איגרות החוב מסדרה א' יפעלו למשיכת הכסף מחזיקי איגרות החוב מסדרה ב' יישארו עם איגרות חוב שאינן שוות דבר, מאחר והחברה לא תוכל לתפקד.
על פי הכתוב בעדכון, אורכית מנהלת מגעים עם שלושה לקוחות בהודו, הראשון, מפעיל תקשורת הודי גדול, שאליו מבקשת אורכית למכור ציוד דרך שני ערוצי שיווק נפרדים. ערוץ השיווק הראשון הוא מפיץ הודי שאמור לחתום על חוזה עם מפעיל התקשורת בתחילת 2012, ואילו השני, דרך חוזה שיווק עם חברה הודית גדולה, כאשר הסכם זה אמור להתבצע, אם אכן ייצא לפועל, לא לפני מארס 2012.
החוזה השני עליו עובדת החברה בהודו הוא עם מפעיל תקשורת גדול הודי נוסף שאמור לבחור מבין חברות תקשורת שיספקו לו את הציוד, כאשר אורכית ניגשה למכרז דרך הסכם הפצה בהודו עם חברה גלובלית. המכרז השלישי בו מתמודדת אורכית גם הוא עם מפעיל תקשורת הודי גדול, כאשר זה צפוי לבחור בספק הציוד באמצע 2012.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בנוסף, אורכית מעדכנת כי היא צפויה לקבל הזמנות המשך מחברת התקשורת ההודית BSNL, בהיקף 7.5 מיליון דולר. למעשה, החברה כבר היתה אמורה לקבל את ההזמנות במהלך הרבעון השלישי אולם אלו נדחו בעקבות תלונות שקיבלה BSNL על המכרז בו נבחרה אורכית. תלונות אלו נוקו על פי אורכית, ואחרי שהיא הורידה את מחיריה, היא צפויה לקבל את ההזמנות ברבעון הראשון של 2012, על פי החברה.
אורכית גם עידכנה בנוגע ללקוח היפאני שלה, KDDI, שהסב לה בעבר הכנסות של מאות מיליוני דולרים. אורכית, שסיפקה לה קופסאות תקשורת בשנת 2005, פנתה אל KDDI במטרה לשדרג את הקופסאות, כאשר היא מאמינה כי אם אכן KDDI תחליט לשדרג את הקופסאות היא תעשה זאת החל מאפריל 2012. השידרוג צפוי להיות בעלות של כ-200 מיליון דולר, אך אין ערובה לכך שדווקא אורכית היא זו שתזכה בחוזה זה.