$
בורסת ת"א

סמנכ"ל הכספים של אלווריון: "הרבעון הבא יהיה פחות טוב, לא בטוח שנעמוד בהזמנות"

כך אמר אתמול ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של אלווריון שסיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של 7.5 מיליון דולר. המנכ"ל ערן גורב: "קיבלנו החלטה להיות זהירים יותר". אלווריון גם הכריזה על רכישת ווייביון הישראלית תמורת 30 מיליון דולר

ניר צליק 07:2503.11.11

חברת אלווריון, ספקית הציוד לרשתות אלחוטיות מרמת החייל, סיימה את הרבעון השלישי של 2011 עם ירידה חדה של 13% בהכנסותיה. אלווריון הציגה ברבעון השלישי הכנסות של 47 מיליון דולר בלבד, לעומת 54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

במקביל, נרשמה ירידה חריפה של 18.9% בהיקף משלוחי הציוד ל־39.9 מיליון דולר, שמאותת על המשך החולשה במכירות גם ברבעון האחרון של 2010.

 

לדברי סמנכ"ל הכספים של אלווריון ליאור שמש, מגמת הירידה בהכנסות צפויה להימשך גם ברבעון הרביעי, שבו צופה החברה הכנסות של 48-43 מיליון דולר בלבד.

 

אתמול הסביר שמש כי הירידה נובעת "מבעיה שיש לנו עם אחד מיצרני הציוד. אנחנו לא בטוחים שנצליח לספק את כל ההזמנות. אמרנו שההכנסות במחצית השנייה של השנה יהיו כמו במחצית הראשונה, אבל הרבעון הבא יהיה פחות טוב ממה שציפינו".

 

בנוסף לירידה בהכנסות, רשמה אלווריון הפסד של 7.5 מיליון דולר ברבעון השלישי - עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל. זאת, על רקע פשיטת הרגל של הלקוחה הגדולה בתולדותיה, אופן ריינג' האמריקאית, שהובילה למחיקה חשבונאית של מלאי בשווי של 7.1 מיליון דולר. בניכוי הפחתות חד־פעמיות עמד הרווח הנקי המתואם על 325 אלף דולר.

 

לדברי ערן גורב, מנכ"ל אלווריון, "קיבלנו החלטה להיות זהירים יותר ביחס לשנים קודמות. לוותר על עסקאות של 15-10 מיליון דולר בגלל שלקוח מבקש הנחה או תנאי אשראי מסוימים זו אחת ההחלטות הקשות למנכ"ל. אנחנו מנסים לוודא שהתמהיל שלנו יהיה בריא יותר. אם נחשוב שיותר טוב עבורנו לרדת בהכנסות באחד השווקים מבחינה אסטרטגית, לא נתבייש לעשות זאת. אנחנו רוצים להיות רווחיים".

 

בתוך כך, אתמול הכריזה אלווריון על רכישת Wavion (ווייביון) הישראלית, העוסקת בפיתוח פתרונות ציוד WiFi, תמורת כ־30 מיליון דולר. ווייביון מעסיקה כ־70 עובדים ורשמה הכנסות של כ־16 מיליון דולר בשנה האחרונה. העסקה נחשפה לראשונה ב"כלכליסט" והשלמתה צפויה עד סוף 2011. אלרון, שמחזיקה ב־67% מווייביון, צפויה לרשום מהעסקה רווח הון של 17–20 מיליון דולר.

 

לדברי גורב, "המטרה ברכישה היא לא החלפת הכנסות מעסק אחד בהכנסות מעסק אחר. זו חברה שצמחה ממכירות של מאות אלפי דולרים לפני כמה שנים ל־16 מיליון דולר השנה. אנחנו מעריכים שבשנה הבאה הפעילות שלה תתרום לשורה התחתונה שלנו, ואין ספק שבחודשים הקרובים נשקיע לא מעט זמן באינטגרציה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x