מנכ"ל מגדל: "בשקט בשקט תחום הנדל"ן אצלנו גדל ואנחנו שניים לעזריאלי"
יונל כהן אמר בכנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס כי מגדל תמשיך להגדיל את החשיפה שלה לחו"ל, במיוחד בתחום הנדל"ן. הוא הוסיף כי מגדל תפיץ בעתיד מוצרים דרך האינטרנט
"יש לנו צוות ניהול מצויין שכל כמה שנים עובר לחברות אחרות" פתח מנכ"ל מגדל יונל כהן בחיוך את נאומו בכנס ת"א 100 Live2 שעורכים "כלכליסט" ואקסלנס. "יש לנו 3,900 עובדים ומערך ביטוח המשנה שלנו הוא מהמובילים בארץ. אנחנו לא לוקחים כל עסק כמבוטח כי אנחנו לא מוכנים לקחת כל סיכון אלא רק כאלו שאנחנו יכולים לעמוד בהם. אנחנו עוסקים בכל התחומים, ביטוח, פנסיה ופיננסים" הוסיף.
כהן הציג את תחומי הפעילות של החברה שמתמקדים בחיסכון ארוך הטווח, מערך השקעות לכל הטווחים ומתן אשראי סחיר ולא סחיר. הוא הוסיף כי "יש לנו תחום נדל"ן שבשקט בשקט הוא חברת נדל"ן לא ממונפת, כשאולי רק עזריאלי קצת יותר גדולים מאיתנו ואנחנו בשאיפה להרחיב את פעילות הנדל"ן בחו"ל". עוד הוא ציין את תחום ביטוח החיים והפנסיה בו מגדל היא מהשחקניות המובילות.
"הרווח הכולל שהצגנו ב-2010 היה רווח שיא. נהוג לבחון חברות ביטוח לפי הערך הגלום שלהם – מדובר בשווי התיק בהנחה שהחברה מפסיקה למכור ומוכרת את התיק הקיים לחברה אחרת – ככה מודדים היום שווי של חברות ביטוח. הרווח הגלום של עסקי החיסכון ארוך הטווח שלנו עמד ב-2009 על 11 מיליארד שקל ובחודש הבא נציג את הרווח הגלום ל-2010" ציין כהן.
"במבט לעתיד – מצאנו את עצמנו בשנתיים שלוש אחרונות בשורה של סערות – מצד אחד הפסדים בשוק ההון - אז הרי לכם חברה כמו מגדל שעוסקת בניהול כסף של עמיתים ככזו שנמצאת כמובן בשיא הסערה. למדנו שיש ריבית חסרת סיכון ולכן אם היא יורדת התשואות שהמבוטחים מקבלים בסוף התהליך ירדו גם הן. מה שעוד גילינו בשנים האחרונות זה את נושא הגיל השלישי – כולם יודעים שאריכות חיים הולכת וגדלה, עולם התרופות מציג תרופות חדשות ולכן זו הזדמנות לכל מי שעוסק בחיסכון ארוך טווח, להשקיע בתחום הזה" אמר.
הוא ציין כי למגדל כר נרחב להגדיל הון באמצעות הון משני "אבל אנחנו לא רוצים סתם לגייס הון" אמר כהן וסיכם "אנחנו במצב הכי טוב בשוק מבחינת הון".
לגבי התחרות בענף אמר כי קבוצת מגדל בנויה נכון מבחינת היכולת להתמודד עם הסיכונים. "יש לנו מקורות צמיחה רבים – קהל הלקוחות הרחב שלנו בראש ובראשונה. נוכל למכור ללקוחות האלה יותר מוצרים. מדובר באתגר ניהולי, עסקי. יש לנו ערוצי הפצה מאד מגוונים. בכללם הבנקים שנכנסים כעת לנושא ההפצה ויגדילו את הצריכה של הלקוחות. בנוסף, אנחנו מזהים את האינטרנט כערוץ הפצה נוסף עם עלויות נמוכות ואפשרויות בלתי מוגבלות. בנוסף יש לנו את סוכניות הביטוח הגדולות בישראל. מבחינתנו אנחנו רואים בכך חוזקה של החברה ויכולת לישון טוב כשערוץ הקשר עם הלקוחות בבעלותנו".
"בתחום ההשקעות אנחנו החברה שרצה הכי הרבה לחו"ל לטעמי לא מספיק מתוך רצון לפזר סיכון. אין סיכוי להיות מספר אחד בתשואות כל שנה כשרוצים פיזור אבל זו אחריותנו ללקוחות. רוב הנכסים של הציבור הוא בישראל, דירה קרן השתלמות והכסף בבנקים, בחיסכון ארוך טווח נכון להסתכל הוליסטית. לא נכון לשים 80% מהכסף בישראל", סיכם.
משנה למנכ"ל הפניקס: "הפניקס הציגה את התוצאות הכי טובות בענף הביטוח"
"חברת הפניקסעוברת בשנתיים האחרונות תהליך אינטנסיבי של התקדמות ושינוי הן בחיזוק ההנהלה וחיזוק יחידות ההשקעות ושיווק והן במיקוד האסטרטגיה העסקית" אמר היום (ג') שמעון קלמן, משנה למנכ"ל הפניקס בכנס. "החברה ממוקדת רווחיות. ניתן כבר לראות סימנים ברורים לשינויים שהחברה עוברת ולדברים שמצליחים ושלא מצליחים וניתן להשוות את החברה למתחרים" הוסיף.
לדברי קלמן "הפניקס הציגה גידול בנכסים המנוהלים, קיטון בביטולים של פוליסות ביטוח, וגם תחום השירותים הפיננסים הציג שנה טובה. הרווח הכולל בהשוואה לענף, אם משקללים את ההשפעה של שוק ההון על חברות הביטוח שהיא השפעה דרמטית רואים אותה בכל חברות הביטוח בענף, הפניקס הציגה רווחיות יציבה ומבחינה זו היתה טובה מבין הקבוצות מבחינה השוואתית".
קלמן הסביר כי "היינו עם 600 מיליון שקל גרעון בדמי ניהול בפוליסות המשתתפות ברווחים אך אחרי שבשנת 2010 השגנו את התשואה הגבוהה ביותר בביטוחי המנהלים מבין המתחרים כבר הגרעון התכווץ ל-40 מיליון שקל. כך יוצא שאי גביית דמי ניהול בפוליסות המשתתפות זו משקולת שכבר לא תעיק עלינו ב-2011 בהנחה של שוק הון סביר".
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
"באופן כללי אפשר לומר שהפרמיות בקבוצה גדלו באופן הגדול ביותר מבין חמש חברות הביטוח הגדולות. אפשר לראות שבהפניקס הצמיחה בפרמיות היתה של 16%, במגדל קרוב ל-10% וכלל ביטוח 2.5% בלבד. מדובר בפער משמעותי בצמיחה בין הפניקס למתחרים" אמר קלמן. "בכלל, בביטוח וגם בביטוח חיים ובמיוחד בביטוח כללי כשאומרים צמיחה חשוב לראות איפה היא מתרחשת – במקום בהם המרווחים של הרווחיות גבוהים או לא. בהפניקס הצגנו צמיחה שהתמקדה בעיקר בעסקים חדשים. הגידול התמקד אם כן בעסקי הסיכון (ביטוח ריסק) שבהם הרווחיות היא יותר גדולה משמעותית. גם בביטוח הכללי רואים פערים גדולים בצמיחה בין הפניקס למתחרים. האם הצפנו את השוק במחירי הפסד? מהתוצאות רואים שלא. שיעור התביעות קטן לעומת שנה שעברה וטוב לעומת הממוצע של המתחרים באופן ניכר".