התוכנית האסטרטגית של בנק ירושלים: גידול שנתי של 15% ברווח הנקי
דירקטוריון הבנק אישר אתמול את השלב הראשון בתוכנית האסטרטגית שכוללת השקעה של כמה עשרות מיליוני שקלים בפרויקט מחשוב
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
יעדי התוכנית כוללים, בין היתר, את פיזור תחומי הפעילות הקמעונאיים של הבנק, בעיקר על ידי חדירה הדרגתית לעולם האשראי הצרכני תוך שימוש בתהליכי חיתום מתקדמים מבוססי מודלים סטטיסטיים כנהוג בעולם.
הבנק מציב לעצמו יעדים ברורים לטווח ארוך: השגת תשואה להון דו-ספרתית, בחלק העליון בהשוואה למערכת הבנקאית בישראל; חלוקת דיבידנדים שנתית בטווח של 25%-40% מהרווח הנקי, גידול ממוצע שנתי של לפחות 15% ברווח הנקי למניה.
על מנת לממש את שלב א' של המתווה האסטרטגי, בנק ירושלים נערך להרחבת פעילותו על בסיס פעילותו הקיים ובתוקפת הרחבת הפעילות בתחומי העו"ש והאשראי הצרכני; וביצוע פרויקט מחשוב, הכולל הקמת מערכת CRM בהיקף השקעות של כמה עשרות מיליוני שקלים באופן מדורג.
נוסף על כך, דירקטוריון בנק ירושלים החליט לבצע תכנון הון שמרני יותר, ולשמור זמנית על יעד הלימות הון של 13.5% - יעד גבוה יותר מזה שנקבע באוגוסט 2010 (12.5%).
בנק ירושלים דיווח בסוף השבוע כי הרווח הנקי ב-2010 עמד על 34.1 מיליון שקל – ירידה של כ-42% לעומת שנת 2009. התשואה להון של הבנק ב-2010 עמדה על 5.5% לעומת 10.2% ב-2009. מנכ"ל בנק ירושלים הוא אורי פז, שנכנס לתפקידו באפריל האחרון.