בנק ירושלים: ירידה של 42% ברווח הנקי ב-2010
הרווח הנקי של הבנק השביעי בגודלו בישראל עמד ב-2010 על 34.1 מיליון שקל. המנכ"ל אורי פז: "בוצע שינוי ארגוני כחלק מהפיכתנו לבנק המעמיד שירותי בנקאות מלאים ללקוחותיו"
15:4824.02.11
בנק ירושלים דיווח היום (ה') על תוצאותיו הכספיות לשנת 2010. הרווח הנקי השנתי עמד על 34.1 מיליון שקל – ירידה של כ-42% לעומת שנת 2009. התשואה להון עמדה על 5.5% לעומת 10.2% ב-2009.
ההפרשה לחובות מסופקים עמדה בשנת 2010 על 2.6 מיליון שקל - סכום המהווה 0.03% מתוך תיק האשראי של הבנק. יחס היעילות של בנק ירושלים (הוצאות ביחס לסך ההכנסות) עמד ב-2010 על 81.7% לעומת 65.6% ב-2009.
במהלך 2010 העמיד בנק ירושלים משכנתאות חדשות בהיקף כ-2 מיליארד שקל, עלייה של כ-69% בהשוואה ל-2009. יחס הלימות ההון של בנק ירושלים עמד בסוף דצמבר על 15.2% ויחס הון הליבה עמד על 10.6%. מדובר ביחס גבוה בהשוואה למערכת הבנקאית בישראל. מבנק ירושלים נמסר כי "בהנחה והבנק היה פועל בהלימות הון דומה למערכת ובניכוי ההוצאות בעלות המאפיינים החד-פעמיים, תשואת הרווח הנקי לשנת 2010 היתה 8.0%".
אורי פז, מנכ"ל בנק ירושלים: "ברבעון הרביעי נערך שינוי במבנה הארגוני של הבנק, שמטרתו חיזוק יכולת השליטה, הניהול וההתמחות בבנק על ידי חלוקה לחטיבה קמעונאית, חטיבה פיננסית וחטיבת משאבים. הרעיון המרכזי הוא יצירת התמחות קמעונאית לטובת הפיתוח העתידי ולטובת מעבר מבנק ממוקד מוצרים לבנק המעמיד שירותי בנקאות מלאים ללקוחותיו. בנק ירושלים החל השנה בגיבוש תוכנית אסטרטגית רב-שנתית. התוכנית האסטרטגית נידונה בימים אלה ודירקטוריון הבנק צפוי בזמן הקרוב לדון בתוכנה. כמו כן, אומצה השנה אסטרטגיה של שיתופי פעולה עם גופים מוסדיים בתחום מימון הפרויקטים לבנייה לחלוקת סיכון האשראי - מהלך שמאפשר לבנק לגדול באופן חד יותר ברווחים ללא גידול בסיכון ותוך הגדלת התשואה להון. 2011 צפויה להיות שנה של הטמעת תהליכי עבודה, בקרה וכלי מחשוב שיחזקו את יכולת הבנק להתבסס כבנק קמעונאי, יקטינו את הסיכון התפעולי ויהוו פלטפורמה להתרחבות נוספת בעתיד".
בדו"ח מפורט כי עיקר התכנון האסטרטגי המתגבש בבנק כרוך במספר שלבים: בחינת שדרוג מערכות המחשוב (חיזוק מערכות הליבה של הבנק, שדרוג אתר האינטרנט, הוספת מרכז טלפוני ומערכת CRM) בעלות של כמה מיליוני שקלים שיתפרסו על פני שלוש שנים; שדרוג מודל קבלת החלטות ממוחשב בתחום האשראי הצרכני; הרחבת פעילות העו"ש בכלל סניפי הבנק, פתיחת חשבונות ושיווק כרטיסי אשראי בקצב גבוה מבעבר; בחינת חלופות שונות של התרחבות קמעונאית נוספת, בין השאר במסגרת שיתופי פעולה עם גופים שונים".