השווקים המתעוררים: יעד חם להשקעות
המכירות של חברות אמריקאיות ב-S&P 500 שמפיקות יותר ממחצית מהרווח שלהן מחוץ לארה"ב צפויות לעלות ב-10% השנה לעומת 6% בחברות שמוכרות בעיקר בארה"ב
23:2901.02.11
השקעה בשווקים מתעוררים נראית מעט יקרה כרגע, אבל יש עדיין מספיק מקום למשקיעים להשתתף בחגיגה. חברות אמריקאיות כמו ג'נרל מוטורס
והבעלים של קיי אף סי (KFC), יאם בראנדס (YUM) מפיקות חלק גדל והולך מרווחיהן ממדינות מתפתחות.
בקרב חברות ה-S&P 500 אשר מפיקות יותר ממחצית מהרווחים שלהן מחוץ לארה"ב, כך לפי דו"ח מחקר של תומפסון רויטרס. זאת בהשוואה לעלייה של 6% בכלל המכירות של חברות שרוב הרווח שלהן הוא ממכירות בארה"ב.
למעשה, סך המכירות עשוי לגדול בממוצע ב-10%
חברות אמריקאיות עם נוכחות באסיה ומדינות אמריקה הלטינית מועדות במיוחד לקצור רווחים גבוהים, אמר אנליסט תומפסון רויטרס. זאת מכיוון שכלכלות אלו נהנות מקצב צמיחה גבוה בהשוואה לארה"ב. כלכלת סין צמחה ב-10.3% ב-2010, והודו ב-8%. לעומת זאת הצמיחה בארה"ב עמדה על 2.9% בלבד.
מדינות אחרות גם כן הציגו תוצאות טובות יותר מארה"ב. רוסיה נפגעה קשה מבצורת בקיץ האחרון, אך עדיין כלכלת המדינה צמחה ב-4%. התמ"ג של ברזיל עלה ב-8.4% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010.
רוב הצמיחה מיוחסת למעבר של מדינות אלו מכלכלות מבוססות יצוא לכאלו שמבוססות על צריכה, זאת בעקבות גידול במעמד הביניים.
"מדינות אלו רואות גדילה באמידות האוכלוסיה", אמר ג'ף דונלון, מנהל השקעות לסוכנויות הידיעות. "זה משחק לידיהן של כל החברות המייצרות מוצרים או מספקות שירותים אשר מתקבלות בברכה על ידי הצרכנים בסין, ברזיל או הודו", הוא אמר.
אין מותג יותר מאפל שיכול להבהיר את התמונה, יצרנית האייפד והמאק גרפה רווח של 2.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון מאזור סין, עליה של פי 4 מהתקופה המקבילה אשתקד.