מניית צורן נופלת ב-20%; בכיר בחברה: "אנחנו צריכים לעשות בדק בית רציני"
הצפי של צורן לרבעון הרביעי - הכנסות של 60–65 מיליון דולר, ירידה של 36% לעומת הרבעון המקביל. לשאלת "כלכליסט" האם צפויים פיטורים בחברה, אמר סגן נשיא צורן יצחק שנברג כי "אנחנו לא יודעים מה הולך לקרות"
מניית צורןמאבדת היום כ-80 מיליון דולר משווייה על רקע הורדת תחזית הכנסות דרמטית שנתנה החברה לרבעון הרביעי של 2010, שאותה מסרה עם פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה.
צורן המפתחת שבבים למצלמות וטלוויזיות דיגיטליות צופה כעת כי ברבעון האחרון של השנה היא תרשום הכנסות בטווח שבין 60 ל־65 מיליון דולר, ירידה של עד 36% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל ב־2009, שהסתכמו ב־93.3 מיליון דולר.
תחזית עגומה
את הרבעון השלישי של השנה סיימה צורן עם הכנסות של 99.3 מיליון דולר, ירידה של 14% לעומת הכנסות של 115.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2009. בשורה התחתונה חתם גרצברג על הפסד של 4.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. לשם השוואה, ברבעון השלישי ב־2009 השיגה צורן רווח נקי של 4.9 מיליון דולר.
ההפסד שרשמה צורן ברבעון החולף המשיך לנגוס בקופת המזומנים הדשנה שלה, שהסתכמה ב־30 בספטמבר ב־371 מיליון דולר. התחזית העגומה של צורן צפויה להעמיק את הפסדיה. צורן צופה ששיעור הרווחיות הגולמית ינוע ברבעון הרביעי בטווח שבין 52% ל־53%.
הוצאות התפעול של צורן צפויות לעמוד על 53 מיליון דולר, ולכן הכנסות בטווח של 60–65 מיליון דולר יגררו את צורן להפסד של עד 24.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי ולתזרים שוטף שלילי של 15 מיליון דולר. לדברי נשיא ומנכ"ל צורן, ד"ר לוי גרצברג, הסיבה לתחזית החלשה נעוצה בירידה הצפויה ממכירות השבבים לטלוויזיות הדיגיטליות והביקושים הנמוכים לשבבי הדי.וי.די של צורן. "תחום הטלוויזיות הדיגיטליות הושפע מירידה בנתח השוק של לקוחותינו ומירידה חריפה במחירי הטלוויזיות הדיגיטליות שבהן משולבים השבבים", מסביר גרצברג.
יצמצמו עלויות
אם לא די בכך, מוסיף גרצברג כי "צורן הושפעה גם מהחלטתו של אחד מלקוחותינו לשלב בטלוויזיות הדיגיטליות שלו שבבים מתוצרת יצרן אחר, דבר שגרם לירידה בנתח השוק של צורן ולירידה בביקושים שהביאה לעלייה במלאים". גרצברג מתנחם בעלייה בהכנסות ממכירות השבבים למצלמות הדיגיטליות.
בעקבות התחזית החלשה שמסרה צורן, מתכוונים בחברה לבצע תהליך התייעלות כדי להתאים את מבנה עלויות התפעול למצב החדש שנוצר. במקביל, הודיעה החברה כי תחפש אפשרויות צמיחה חדשות כמו זו שעליה הודיעה במהלך הרבעון השלישי. בספטמבר הודיעה צורן על רכישת מיקרוטיון תמורת 166 מיליון דולר (84 מיליון דולר בניכוי המזומן בקופת מיקרוטיון).
מיקרוטיון מפתחת טיונר סיליקון לקליטת שידורי טלוויזיה למדיה סנטר ומודם בפס רחב, וצורן רואה בה מנוע צמיחה לעסקיה המדשדשים ואפשרות לסינרגיה עם מוצריה של צורן. "אלה לא תוצאות שאנחנו רוצים לראות בדו"חות הכספיים של צורן", אמר ל"כלכליסט" יצחק שנברג, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בצורן. "נפעל לשפר את התוצאות".
כיצד אתם הולכים לשפר את התוצאות?
"אנחנו עוד לא יודעים. אנחנו צריכים לעשות בדק בית רציני".
האם צפויים פיטורים?
"אנחנו לא יודעים מה הולך לקרות. כרגע אני יכול רק לחזור על מה שנאמר בדו"חות: עלינו להתאים את התוכניות לעלויות התפעול".