ההפסד הרבעוני של אל על הצטמק ל-16.5 מיליון דולר
זאת לעומת 40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי ביטול הטיסות בשל ענן האפר הוולקני לא פגע בתוצאותיה ברבעון השני
אל עלבניהולו של אליעזר שקדי פירסמה הבוקר את דוחות הרבעון הראשון שלה לשנת 2010. החברה דיווחה על גידול בהכנסות של 21% ל-420.5 מיליון דולר בשל גידול בתעבורת הנוסעים. למרות התוספת בהכנסות, החברה רשמה הפסד תפעולי של 14.7 מיליון דולר, נמוך משמעותית מההפסד התפעולי ברבעון המקביל אשתקד – 42.5 מיליון דולר.
במהלך הרבעון רשמה החברה גידול של 21% ל-95.3 מיליון דולר בהוצאות השכר בעיקר בשל ההצמדה לדולר וגידול במספר שעות העבודה בעוד שמספר העובדים נותר כמעט זהה..
הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-7.1 מיליון דולר לעומת 2.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ובשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 16.5 מיליון דולר לעומת 39.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
אל על מציינת למרות ביטול של עשרות טיסות במהלך הרבעון השני בשל ענן האפר הוולקני שחסם את הכניסה והיציאה מאירופה למשך ימים ארוכים – לא תהיה לכך השפעה משמעותית על תוצאותיה העסקיות.
שיעור התפוסה בטיסות אל על עלה במהלך הרבעון מ-79% ל-81%.
לחברה גירעון בהון החוזר (עודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים) של 372.5 מיליון דולר לעומת 380.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. אל על רשמה במהלך הרבעון תזרים מזומנים מפעילות שוטפת חיובי בהיקף של 53.9 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 16.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. הונה העצמי של החברה הצטמק במהלך הרבעון ב-2% ועמד על 121.6 מיליון דולר.
מכינים אסטרטגיה חדשה
עמיקם כהן יו"ר אל על מסר כי "ברבעון הראשון של 2010 החברה התאימה את פעילותה למציאות הדינמית בשוק העולמי והתמודדה בהצלחה עם המשימות ששמה בפניה. הנהלת החברה פועלת היום, להכין תכנית אסטרטגית חדשה, שתכין את החברה להתמודדות עם אתגרי התקופה הקרובה ותיתן מענה למצב בענף התעופה בפרט וליעדים העומדים בפני החברה בכלל".
אליעזר שקדי הוסיף כי "עם כניסתי לתפקיד, ערכנו ניתוח מעמיק של הנושאים המרכזיים בחברה הנוגעים לצי המטוסים, דלק, מדיניות מסחרית, רגולציה ואיכות המוצר והשירות. ערכנו ניתוח בתחומים ממוקדים יחד עם חברת ייעוץ מקצועית בינ"ל המתמחה בתחום התעופה. נקטנו מספר צעדים מיידיים ואנחנו במהלכם של צעדים נוספים בתחום צי המטוסים, שיתופי פעולה בינלאומיים, הרחבת פעילות המטען, בחינת מדיניות ניהול הסיכונים של החברה ובחינת הפוטנציאל העתידי. אנו פועלים לצמצום הוצאות, לתכנון ולבצוע התנהלות מסחרית נכונה, הגעה לשווקים חדשים ופיתוח מנועי צמיחה בכדי להצעיד את החברה קדימה ולחזק את מעמדה המוביל של אל על".