$
שווקי חו"ל

ניו יורק טיימס הרוויח 12.8 מיליון דולר ברבעון הראשון

הפרסומות ירדו ב-6% וההכנסות הדיגיטליות המשיכו להשתפר בעליה של כ-16%. ביום שני הוול סטריט ג'ורנל משיק מהדורה ניו יורקית

סוכנויות הידיעות 21:3822.04.10

הניו יורק טיימס דיווח היום על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון, אך מניותיו נפלו ב-3.5% בעקבות סימנים לכך ששוק הפרסום לא מתאושש מהר כפי שקיוו המשקיעים.

 

ההכנסות בחברה אמנם היו גבוהות מהצפוי אך נפלו ב-3.2%, תזכורת לכך שתעשיית הפרסום לא מצאה תשובה לחולשה הנמשכת בענף. מו"ל

אחר, McClatchy, דיווח על ירידה חדה יותר בהכנסות ומניותיו צללו ב-11%.

 

הניו יורק טיימס המוציא לאור עיתון בשם זה, (שזכה החודש לשני פרסי פוליצר), ואת הבוסטון גלוב, דיווח על ירידה של 6% בפרסום, למרות ההשוואה לתוצאות העגומות ממילא בשנה שעברה.

 

בכירים בחברה אמרו בשיחת ועידה, כי הקטגוריות הקמעונאיות היו חיוביות במרץ והביקושים השתפרו בקרב תעשיית הפיננסים, המכוניות, היוקרה ומשווקי הטיפול הרפואי. עם זאת הם הזהירו, אפריל צפוי להיות חלש יותר.

 

הניו יורק טיימס עומד בפני קשה על פרסומות, לרבות מול הוול סטריט ג'ורנל במשיק מהדורת ניו יורק ביום שני. מנכ"ל הניו יורק טיימס ג'נט רובינסון הפיגה את חששות האנליסטים מכך שהג'ורנל יגנוב נתח שוק באמצעות הורדת מחירים.

 

"אנחנו רגילים לתחרות. כשאתה הכלב המוביל אין ברירה אלא להכיר בכך שאחרים ירדפו אחריך", אמרה המנכ"לית. McClatchy, המו"ל של המיאמי הרלד והקנזס סיטי סטאר, דיווח אף הוא על ירידה בהכנסות הרבעון הראשון ובסך הכל על ירידה של 8.2% בהכנסות ל-335 מיליון דולר.

 

הנקודה החיובית בדו"חות היתה הפעילות הדיגיטלית של החברות בניסיונן להילחם בבלוגים וברשתות החברתיות. הטיימס מתכנן לגבות כסף עבור תכנים ב-NYTimes.com החל מה-2011 וההכנסות הדיגטליות שלו כבר עלו ב-15.5% לרמה של 90 מיליון דולר המהווים 15% מסך ההכנסות בחברה, לעומת 12.9% ברבעון המקביל.

 

המשך הפיטורים סייעו לחברה להוריד הוצאות תפעוליות ב-18% ולרשום רווח נקי של 12.8 מיליון דולר או 8 סנט למניה בהשוואה להפסד של 74.5 מיליון דולר או 52 סנט למניה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x