כנס ת"א 100: חילופי עקיצות בין בכירי פרטנר וסלקום
שפירא: "אנחנו לא מבזבזים משאבים בתחומים שלא נוגעים לעסק". דגני: "לעשות שום דבר זו אסטרטגיה אם כי אני בספק אם נכונה"
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, שפתח את מסלול הדיונים בתחומי הטכנולוגיה, התקשורת והאנרגיה בכנס ת"א 100 Live של "כלכליסט" ואקסלנס, העדיף להבליט את פעילות החברה בתחום התרומה לקהילה, הכוללת הקמת 11 מרכזי נוער ב-5 השנים האחרונות תחת המותג "ווליום". מרכזים אלו, המשרתים כ-5,000 בני נוער בחודש, מספקים לנערים תשתית ליצירת מוזיקה ובכך, לדבריו, מונעים מבני הנוער במקומות אלו מלהידרדר לפשע.
בהתייחסו לשוק התקשורת המקומי אמר שפירא כי בעולם המודרני בתחום התקשורת אין לחברה אחת יתרון משמעותי ארוך טווח על המתחרים. "כל מוצר שמשיקה חברה אחת יכול להיות מושק מיד לאחר מכן או מעט לפני כן בידי המתחרה שלה, והחברות נמדדות לפי יכולתן ליישם את האסטרטגיה שלהן".
שפירא עקץ בעקיפין את המתחרה פרטנר, באומרו כי אחד מהעקרונות המובילים את סלקום הוא מיקוד לצורך צמיחה, ולא כדבריו, "בזבוז משאבים בתחומים שאינם נוגעים ישירות לעסק". כזכור, פרטנר נכנסה לתחומי השיחות הפנים ארציות וקישוריות האינטרנט, ובימים אלו היא מצויה בדיון מול משרד התקשורת על כניסה לתחומי השיחות הבינלאומיות.
בתשובה לשאלה לגבי ההתמודדות של סלקום מול איומים הנגזרים מההתקדמות הטכנולוגית, בין השאר היכולת לבצע שיחות מוזלות על גבי האינטרנט הסלולרי, אמר שפירא כי איומים אלו ואחרים מתמרצים את החברה כל הזמן, וכי היא נערכת להתמודד עימם בהתאם. "אנחנו, כמו גם מתחרינו, הראויים לפרגון בענין זה, מספקים ללקוח הישראלי רשת תקשורת מהטובות בעולם, ואני בטוח שכולנו נצליח להציע ללקוח שירות שיאפשר לו להמשיך ולהנות מאיכות שכזו, גם אם זמינים לו פתרונות אחרים".
"לעשות שום דבר זו גם אסטרטגיה"
"שינוי הבעלות בפרטנר בשנת 2009 יצר יישור קו בין האינטרסים של בעלי המניות מהציבור ושל בעלי השליטה", אמר עודד דגני, סמנכ"ל פיתוח עסקי, רגולציה וקשרי משקיעים בפרטנר. "פרטנר מצאה את שביל הזהב שבו מחד מחלקים דיבידנדים מרשימים לבעלי המניות, ומאידך ממשיכים להשקיע במנועי צמיחה עתידיים ולא קופאים על השמרים". העקיצה של מנכ"ל סלקום, שנאם מספר דקות לפני דגני, לא עברה ללא מענה מצידו. "לעשות שום דבר זו גם אסטרטגיה, אם כי אני בספק אם מדובר באסטרטגיה נכונה ויעילה", אמר דגני.
דגני סיפר כי על פי אינדיקציות ראשוניות שראתה החברה משימוש לקוחותיה ברבעון הרביעי של 2009, החברה מתרשמת כי השוק הישראלי נמצא ביציאה מהמיתון, ולדבריו פרטנר, כנגזר מתמהיל הלקוחות העסקיים שלה, צפויה ליהנות ממצב זה בצורה משמעותית יותר ממתחרותיה. "2009 היתה אבן דרך משמעותית בתחילת הפיכתה של פרטנר מחברת סלולר לחברת תקשורת כוללת, והעובדה שאנחנו שחקן שאינו חלק מקבוצת תקשורת מאפשרת לנו לבחור את התחומים שאליהם נרצה להתפרש, במקום להיות כפופים לאסטרטגיה של הקבוצה כולה".
דגני העריך כי הרווחיות של פרטנר תשתפר השנה, וזאת כנגזר משלושה אלמנטים: התייעלות פנימית בחברה, התקדמות שתושג בתחום הפעילות הקווי, והמשך היציאה מהמיתון של השוק הישראלי. בתשובה לשאלה לגבי השפעת התחרותיות בשוק על המחירים אמר דגני כי שוק הסלולר הישראלי תחרותי, וירידת המחירים המתמשכת מוכיחה זאת.