בלעדי ל"כלכליסט" - קרב בלימה בפסגות: מציע ללקוחות פטור מדמי ניהול
בית ההשקעות חושש מבריחת לקוחות אל המתחרים ונוקט צעדים חסרי תקדים להשארתם. לדברי בכיר בבית השקעות מתחרה, "היו לקוחות שהחלו בתהליך להעברת התיק שלהם אלינו, ופתאום התברר שקיבלו שיחת טלפון אישית מרועי ורמוס"
מערך השיווק ושימור הלקוחות של בית ההשקעות פסגות עובד בתקופה האחרונה שעות נוספות: ל"כלכליסט" נודע כי במהלך חריג וחסר תקדים החליט בית ההשקעות כי קבוצה של לקוחות אסטרטגיים בתחום קופות הגמל תקבל הנחה משמעותית בדמי הניהול, ובמקרים מסוימים אף פטור מוחלט מהם לפרק זמן מוגבל.
גורמים בענף קופות הגמל טוענים כי עלות ניהול תיק גמל עומדת על 0.4% מהסכום שאותו מפקיד הלקוח לניהול. בימים רגילים, כדי לשמר לקוח עם תיק נכסים גדול במיוחד נותנים לו דמי ניהול של 0.5% בלבד. ל"כלכליסט" נודע כי בעקבות הפרשה החמורה שבה מעורב בית ההשקעות אישרו בכיריו למוקדני שירות הלקוחות להעניק בחלק מהמקרים דמי ניהול נמוכים מ־0.4%, עד כדי ויתור מוחלט עליהם לזמן מה.
לדברי בכיר בבית השקעות מתחרה, "היו לקוחות שהחלו בתהליך להעברת התיק שלהם אלינו, ופתאום התברר שהם קיבלו שיחת טלפון אישית ממנכ"ל פסגות רועי ורמוס, שבמהלכה הוצעו להם תנאים טובים יותר שהשאירו אותם לבסוף בפסגות".
תחום קופות הגמל רגיש במיוחד עבור פסגות בגלל פגיעותו; הפגיעה במוניטין מהווה הזדמנות מצוינת לסוכני ביטוח, שיכולים למנף את חששות הלקוחות ולנייד אותם לקופות גמל מתחרות - וכך לקטוף עמלות. האינטרס של סוכני הביטוח מתומרץ על ידי בתי ההשקעות המתחרים. ל"כלכליסט" נודע כי פסגות מציע לסוכנים תמריצים מיוחדים המקטינים את הכדאיות הכלכלית של העברת לקוחות.
כדי להרגיע את המשקיעים בקרנות הנאמנות תוגבר מוקד שירות הלקוחות של החברה ביום שבו פרץ המשבר. המוקד אויש גם על ידי אנשי השיווק הבכירים, שדיברו בעצמם עם לקוחות ועם יועצים. בפסגות מורגלים במתכונת חירום שכזאת מאז שיא המשבר הכלכלי העולמי בספטמבר 2008, אז החל לעבוד מוקד שירות הלקוחות 12 שעות ביום, וכן בבוקרי שישי ובערבי חג. עוד נודע ל"כלכליסט" כי המוקדנים בפסגות קיבלו דפי מסרים שבמרכזם המסר כי חקירת רשות ניירות ערך נוגעת לכספי הנוסטרו (כספי בעלי החברה) ולא לכספי הלקוחות, ולכן החקירה אינה משפיעה על פעילות החברה.
לטענת גורמים בענף, המשבר הוביל גם למפגשים רבים של אנשי פסגות עם יועצי ההשקעות בבנקים, אך מקורבים לבית ההשקעות טוענים כי מדובר בפגישות שוטפות.
מפסגות נמסר בתגובה: "כחלק מהשירות שפסגות נותן באופן שוטף ללקוחותיו, אנו מקפידים על דמי ניהול תחרותיים והוגנים ללקוחותינו".