רווח נקי של 81 מיליון דולר לצים ברבעון הרביעי; מוערכת בשווי של 957 מיליון דולר
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל אמר ל"כלכליסט": "אנחנו יכולים לקוות שהרע מכל מבחינת צים מאחורינו". עידן עופר קיבל שכר בעלות של 4 מיליון שקל בשנה החולפת אחרי שויתר על הבונוס שלו
החברה לישראלפרסמה הבוקר (ה') את דוחותיה הכספיים לשנת 2009. החברה רשמה רווח נקי של 6 מיליון דולר שיוחס לבעלי מניותיה בשנת 2009 כשהרווח הנקי הכולל של החברה עמד על 497 מיליון דולר. כמעט כל הרווח הנקי של החברה יוחס לזכויות המיעוט שלה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הכנסות החברה לישראל הסתכמו בשנה החולפת ב-12.49 מיליארד דולר בשנת 2009, לעומת הכנסות של 19.8 מיליארד דולר ב-2008.
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, קיבל בשנת 2009 שכר בעלות של כ-10.4 מיליון שקל. עידן עופר משך מהחברה שבשליטתו שכר בעלות של כ-4 מיליון שקל, אחרי שזה ויתר על הבונוס שלו. אלי גולדשמידט, סמנכ"ל תקשורת ורגולציה, קיבל מהחברה לישראל שכר בעלות של כ-4.4 מיליון שקל בשנת 2009.
בטר פלייס המיזם המשותף של החברה לישראל ושי אגסי רשם הפסד נקי של 20 מיליון דולר בשנת 2009 כשהחברה לישראל צופה שזה יתחיל להניב הכנסות רק בשנת 2011.
הערכת השווי חושפת: החברה לישראל מעריכה את שווי צים ב-957 מיליון דולר
צים, שגיבשה במהלך הרבעון הרביעי את הסדר החוב שלה מול בעלי האג"ח והנושים סיימה את שנת 2009 בהפסד של כ-432 מליון דולר, לעומת הפסד של כ-331 מליון דולר אשתקד. למרות זאת ברבעון הרביעי חל שיפור בדו"חותיה של צים וזו סיימה אותו ברווח נקי של 81 מיליון דולר.
הערכת שווי שהזמינה חברה לישראל חושפת כי זו מעריכה את שווי צים ב-957 מיליון דולר נכון לסוף שנת 2009.
ניר גלעד: "אנחנו יכולים לקוות שהרע מכל מבחינת צים כבר מאחורינו"
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל אמר ל"כלכליסט": "השקענו בשנת 2009 מאמצים להעביר את צים לפעילות סדירה. אנחנו חזרנו ואמרנו שאנחנו רואים בצים נכס משמעותי בפורטפוליו של החברה לישראל. לכן ביצענו את השקעות בהיקפים מאוד גדולים. אנחנו רואים במחצית השנייה של 2009 את המשך מגמת השיפור".
רפי דניאלי, מנכ"ל צים אמר ל"כלכליסט": "שנת 2009 היא שנה חריגה בפעילות העסקית. שיא המשבר הגיע ברבע השני של 2009. רמת דמי ההובלה ירדה ברבעון השני בעשרות אחוזים ובגלל זה גם הביקושים. חברות הספנות האטו מהירות - עכשיו אנחנו רואים את המשך מגמת השיפור".
דניאלי הסביר את תנאי הרקע שהביאו לכך שצים עברה לרווח נקי ברבעון הרביעי: "חלה התאוששות ברבעון הרביעי של 2009. בצורה כזאת או אחרת אנחנו רואים עליית מחירים בענף ההובלה החל מספטמבר אוקטובר 2009 והמגמה הזאת נמשכת ברבעון של 2010. המגמה כרגע בענף היא שיפור. למרות זאת - יש הרבה אוניות שעומדות ריקות. הביקוש לא מצדיק את הגדלת ההיצע - נכון לרגע זה".
ניר גלעד, אמר לגבי הערכותיו לעתידה של צים: "אנחנו יכולים לקוות שהרע מכל מבחינת צים מאחורינו".