"אם דמי הניהול יוגבלו - לא יטפלו בלקוחות קטנים"
נציגי המוסדיים מגינים על דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני בכנס הביטוח באילת. רמי דיין, כלל ביטוח: "דמי הניהול לא מכסים עלות טיפול בלקוח"
בפאנל שנערך היום (ד') במסגרת כנס לשכת סוכני הביטוח, הסבירו נציגי הגופים המוסדיים מדוע דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני מוצדקים. את הפאנל הנחה עידן גרינבאום, סגן עורכת "כלכליסט".
דורון גינת, משנה למנכ"ל הראל: "כל סיפור דמי הניהול זה מאוד פופוליסטי, קשה להתגונן מול זה אבל אני לא מכיר כל מוצר שנמכר בעלות הייצור שלו בלבד, כל מוצר רוצה להיות רווחי, בין אם זה בית מלון או מסעדה או טלוויזיה בכבלים.
"לגופו של עניין, כשמסתכלים על עולם החיסכון הפנסיוני בעשור אחורנית, רואים בשניים מתוך שלושת הענפים ירידה דרמטית בדמי הניהול, הן בביטוח המנהלים והן בפנסיה. רק בקופות הגמל המחיר עלה. כשקופות הגמל היו אצל הבנקים המוצר היה מסובסד. כיום כשיש שמונה או עשרה גופים בתחום קופות הגמל רואים רמת שירות גבוהה יותר לצד תחרות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח: "מרכז מידע ומחקר של הכנסת הראה שדמי הניהול בקופות הגמל עלו אך בביטוחי המנהלים ובקרנות הפנסיה הם ירדו. מכיוון שעלות של טיפול בלקוח היא שקלית ברמת סוכן או רמת חברה, מדובר בעלות שנתית של 300 שקל ללקוח ודמי הניהול לא מכסים את זה".
"שירות של סוכן שווה כסף"
"מה שחושב זה ממוצע, אבל דמי הניהול לא מכסים צבירה נמוכה (הם מהווים אחוז מהצבירה ולכן כל הטיעון אינו מדויק). היו מקרים שחברות לא רצו לקבל לקוחות קטנים. מה שלא מבינים זה שרוב הלקוחות שמרוויחים מעט כסף נהנים כי העלות עבורנו גבוהה יותר.
"היד צריכה לרעוד לפני שקובעים תקרה לדמי ניהול. אף גוף לא עובד ממניע חברי, כולם עובדים על בסיס רווחיות. עם הזמן התחרות תעשה את שלה ותביא לאיזון ושיווי משקל. שירות של סוכן שווה כסף, אנשים לא מבינים את זה".
בני שיזף, משנה למנכ"ל הפניקס, אמר במהלך הפאנל כי "אם דמי הניהול יוגבלו - יווצר מצב שלא יטפלו בלקוחות קטנים, כיוון שהם לא רווחים, משום דמי הניהול נגזרים מהצבירה בחיסכון.
יעקב רוזן, מנכ"ל קרן הפנסיה מבטחים, הגדולה בענף: "רק קרנות הפנסיה הגדולות מצליחות להרוויח מדמי הניהול בפנסיה לנוכח היתרון לגודל. גופים קטנים לא מסוגלים להרוויח בגלל התחרות הגוברת ודמי הניהול שלא מכסים את העלויות של התפעול".