שמיר אופטיקה: רווח נקי של 3.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי
החברה צופה כי הכנסותיה יצמחו ב-2010 בטווח שבין 8% ל-12% בהנחה ששער החליפין יהיה דומה לזה שבסוף חודש דצמבר 2009
שמיר תעשית אופטיקה (סימול: SHMR) ספקית של מוצרים וטכנולוגיה לשוק העדשות פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2009 גדלו בכ-27.2% והסתכמו בכ-37.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של כ-29.2 מיליון דולר ברבעון
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי גדל בכ-27.2% והסתכם בכ-20.4 מיליון דולר או כ-55% מההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של כ-16 מיליון דולר או כ- 54.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי גדל בכ-55.6% והסתכם בכ-4.5 מיליון דולר או כ-12.3% מההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-2.9 מיליון דולר או כ-10% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי גדל בכ-132.8% והסתכם בכ-3.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם ב- 0.20 דולר למניה בדילול מלא בהשוואה ל-8 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.
בנטרול ההוצאה שלא במזומן בגין אופציות לעובדים והפחתה של נכסים בלתי מוחשיים, הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון הרביעי הסתכם בכ-5 מיליון דולר או כ-13.5% מההכנסות בהשוואה לרווח תפעולי (Non-GAAP) של כ-3.3 מיליון דולר או כ-11.4% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
רווח תפעולי של 17.3 מיליון דולר ב-2009
הרווח התפעולי בשנת 2009 הסתכם בכ-17.3 מיליון דולר או כ-12.2% מההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-13.4 מיליון דולר או כ- 9.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי בשנת 2009 הסתכם בכ-13.3 מיליון דולר או 77 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של כ-9.1 מיליון דולר או 55 סנט למניה בדילול מלא בתקופה המקבילה אשתקד.
בנטרול ההוצאה שלא במזומן בגין אופציות לעובדים, הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים ופיצוי למנכ"לים קודמים, הרווח התפעולי (Non-GAAP) בשנת 2009 הסתכם בכ-19.2 מיליון דולר או כ-13.5% מההכנסות בהשוואה לרווח תפעולי (Non-GAAP) של כ-15.8 מיליון דולר או כ-11.3% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
בתום 2009 מסתכם שווי המזומנים והשקעות קצרות טווח הסתכמו בכ-31.6 מיליון דולר.
מנכ"ל החברה: "נשיג הצלחה גם ב-2010"
עמוס נצר, מנכ"ל החברה, מסר: "על אף המשך האתגרים הכלכליים ברחבי העולם במהלך הרבעון הרביעי, בדומה לשנה כולה, תוצאות החברה עלו על התחזיות הפנימיות. במהלך השנה פעלנו להרחבת החדירה והגדלת המודעות למותג של שמיר כמו גם ההבשלה של ההשקעות שלנו הן בייצור והן בהפצה".
מר נצר סיכם: "החוזקה הכללית של תוצאותינו ב-2009 נותנת לנו סיבה להאמין כי נשיג הצלחה דומה גם ב- 2010. האסטרטגיה שלנו נותרה ללא שינוי וכוללת המשך מצוינות תפעולית וחדירה לשווקים חדשים".
עבור שנת 2010 שמיר מעריכה כיום כי ההכנסות יצמחו בטווח שבין 8% ל- 12% תחת הנחת שערי החליפין שהיה בסוף שנת הכספים הקודמת.