אזהרת הרווח של מכתשים מתממשת: הפסד של 29.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009
מכירות הרבעון הרביעי של מכתשים אגן הסתכמו בכ-496.2 מיליון דולר, גידול של 1% לעומת 491 מיליון דולר ב-2008. החברה מסבירה ירידה של 12.7% במכירות השנתיות בקיטון בביקושים וכתוצאה מרמת מלאים גבוהה
מכתשים אגןמסכמת את שנת 2009 עם מכירות של 2.2 מיליארד דולר, ירידה של 12.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכשאזהרת הרווח של מתחרתה ניאופארם מאיימת על תוצאות הרבעון הראשון של 2010. כפי שצפתה בתחילת חודש פברואר, הפסידה מכתשים אגן 29.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי.
הדבר הבולט מדו"חות מכתשים אגן מעבר להתממשות אזהרת הרווח לרבעון הרביעי הוא הרווח התפעולי של החברה לשנת 2009 שהסתכם ב-119.7 מיליון דולר בלבד, והיווה 5.4% מהמכירות, בהשוואה לשולי רווח תפעולי של 12.7% ב-2007 ו-14.4% ב-2008.
הירידה במכירות נבעה מירידה בכמויות המכירה בשל קיטון בביקושים כתוצאה מרמת מלאים גבוהה בצינורות השיווק אצל החברות בענף ובעיקר בברזיל, וכתוצאה מהמשבר הפיננסי הגלובאלי ותנאי מזג אויר בעיתיים. כמו כן נפגעו מכירות החברה מירידה במחירי המכירה של מרבית מוצרי החברה ובפרט של מוצר הגלייפוסט וקיטון בערכן הדולרי של מכירות החברה בשל התחזקות הדולר ביחס למטבעות אחרים בהם פועלת החברה.
מכירות הרבעון הרביעי של מכתשים אגן הסתכמו בכ-496.2 מיליון דולר, גידול של 1% לעומת 491 מיליון דולר ב-2008. הגידול במכירות הגיע בעיקר ממכירות לדרום אמריקה, אשר הסתכמו ב-196.5 מיליון דולר לעומת 177.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 10.4%.
עלייה נוספת נרשמה באזור שאר העולם שבו הסתכמו המכירות ב-68.8 מיליון דולר, עלייה של 43.8%. באירופה נרשמה ירידה של 9.2% במכירות שהסתכמו ב- 129.0 מיליון דולר ובצפון אמריקה נרשמה ירידה של כ-18.5% במכירות שהסתכמו ב- 80.9 מיליון דולר.
אברהם ביגר, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, אמר אחרי פרסום הדו"חות הכספיים: "2009 היתה שנה מאתגרת, הן בתעשיה כולה והן עבור החברה. ההשפעה האדירה של מזג האוויר על צינורות האספקה החקלאית הורגשה היטב, והיא הוחרפה עוד יותר על ידי המשבר הכלכלי העולמי".
ביגר מתייחס גם לגורמים שהביאו את החברה לרשום הפסד ברבעון הרביעי: "נצפתה האטה בתוצאות המכירות וברווחיות, בעיקר בברזיל. למרות כל זאת, נמשכה ההתרחבות של החברה לשווקים חדשים ונחתמו הסכמים אסטרטגיים, החשובים למיצובה הנכון של החברה. במהלך המחצית השנייה של השנה ולקראת תחילתה של 2010 החלה להסתמן התאוששות, הן מבחינה גלובלית והן מבחינת ההשפעה על החברה. החברה ניצלה את ההתאוששות להשגת יעדים גלובליים בכל החזיתות ובכל הפרמטרים העיקריים, החל מניהול נכון של צינורות האספקה ועד לייצור ולשיווק של מוצרי החברה".