פרטנר סוגרת את חטיבת התקשורת הנייחת: העובדים יפוזרו בחברה
מנכ"ל פרטנר על ראש החטיבה שיפרוש מתפקידו: "ברמן ידע שמדובר בהקמה של מערך שקיומו זמני". יעקב קדמי חוזר לפרטנר כמנהל חטיבת השיווק
עכשיו זה רשמי: יעקב קדמי, סמנכ"ל השיווק של פרטנר שהיה חלק מצוות ההקמה, חוזר לפרטנר. קדמי יכהן כמנהל חטיבת שיווק, תוכן ומנועי הצמיחה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ההודעה על מינויו של קדמי היתה חלק מהודעת החברה על שינוי ארגוני בחברה. עיקר השינוי הוא איחוד חטיבות הסלולר עם חטיבות השירותים הנייחים שהשיקה החברה באחרונה (אינטרנט וטלפון קווי). ההערכות בעבר היו כי איחוד החטיבות לא יביא לפיטורים מיידיים של עובדים - אך כן יוביל לצמצום של תקנים. במקרה כזה החברה לא תגייס עובדים חדשים ותקטין בכך את מצבת כוח האדם שלה.
סוגרים את החטיבה הנייחת
מהותו של השינוי הארגוני בפרטנר הוא לאחד בין החטיבות המציעות שירותים שונים: חטיבת השירות הסלולרית הכוללת כיום 3,200 עובדים וחטיבת התקשורת הקווית והאינטרנט החדשה הכוללת כ-450 עובדים. האחרונים יתפזרו בקרב שתי יחידות המכירה והשירות של חטיבת השירות הסלולרי. האחרונה תפוצל לשתי חטיבות המוכרות את כלל המוצרים של פרטנר לפי סוג הלקוח: חטיבת הלקוחות הפרטיים וחטיבת הלקוחות העסקיים. למעשה, מהווה המהלך סגירה של החטיבה הקווית.
פרטנר החלה במהלך היום, עם ההודעה לעובדים, והוא יסתיים ב 1 במארס הקרוב.
"השינוי הארגוני הוא חלק מהמהלך שהתחלנו עוד ב 2009 להפוך מחברת סלולר לחברת תקשורת המציעה סל שירותים כולל," אמר הבוקר דוד אבנר במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל המהלך. "בכוונתנו להציע ללקוח סל שירותים אחד: אינטרנט סלולרי וביתי, וטלפוניה סלולרית וקווית. אם בעבר נציגי המכירות היו נפרדים מהלקוח לאחר פעולת המכירה ומעבירים אותו לחטיבת השירות, כיום כל פעילות המכירה, השירות והשימור ייעשו מאותה החטיבה, בין אם מחטיבת הלקוחות הפרטיים ובין אם מחטיבת הלקוחות העסקיים".
דוד אבנר: "ברמן ידע שמדובר בהקמה של מערך שקיומו זמני"
את חטיבת הלקוחות הפרטיים ינהל ארז פז, מי שכיהן כסמנכ"ל השיווק והתוכן של פרטנר והקים את שירותי הערך המוסף של החברה, בכלל זה שירות הטלוויזיה הראשונית שלה פרטנר 'אורנג' טיים'. פז ינהל את מערך השרות ללקוחות הפרטיים, מרכז שימור הלקוחות, מערך המכירות הפרונטלי ומערך המכירות בקניונים ויקבל אליו את מרבית עובדי חטיבת התקשורת הקווית שנסגרה, וליישם את שילוב מערך האינטרנט, הטלפוניה הקווית והסלולר עם מערך המכירות והשרות החדש שהוקם השנה.
את חטיבת הלקוחות העסקיים ינהל גיל רוזנפלד, מי שכיהן כסמנכ"ל המכירות של החברה. אלון ברמן, ראש חטיבת הטכנולוגיות עוזב לאחר 7 שנות עבודה בפרטנר, מהם 4 שנים כמנהל חטיבת הטכנולוגיות. "ברמן ידע שמדובר בהקמה של מערך שקיומו זמני, תפקיד לזמן מוגבל והוא לקח בחשבון שהתפקיד ייעלם", אמר אבנר. לחטיבת מערכות המידע תצטרף רונית רובין, שהגיעה לחברה מויזה כאל.
פרטנר מעסיקה כיום 6,600 עובדים
על סגירת חטיבת התקשורת הנייחת אומר אבנר כי "הקמנו את החטיבה כיחידה נפרדת בתהליך של אינקובציה, שכל מטרתה לייסד ולהגדיל את פעילות שירותי האינטרנט הנייח ותקשורת הקולית הנייחת. כיום אנו מאחדים את היחידה הזו לתוכנו, בכדי להציע שירות אחיד". מספר הטכנאים העוסקים בהתקנת ותחזוקת השירותים בתחום, 90 במספר, צפוי להשאר קבוע בטווח הקרוב.
בניגוד להערכות, מעורבותה של חברת הייעוץ מקינזי היתה מצומצמת. לדברי אבנר, אלי גליקמן, המשנה למנכ"ל פרטנר, הוא האחראי על מרבית התהליך ומנהל אותו אישית. עוד מגלה אבנר כי למרות הידיעות על פיטורי 100 איש בחודש ינואר השנה, מצבת העובדים של פרטנר גדלה במאות אנשים במהלך 2009 וכיום היא עומדת על כ-6,600 עובדים.