הרווח הנקי של נטוויז'ן ירד ב-20% ל-23 מיליון שקל ברבעון השלישי
הירידה ברווח נובעת בשל גידול בהוצאות מס ומימון בסך של 8.7 מיליון שקל. בנטרול גידול בתשלום מיסים ומימון הרווח הנקי עלה בכ-8% . מקביל רושמת החברה כמעט קיפאון בהכנסות שעלו ב-1% ל-321 מיליון שקל
הכנסות נטוויז'ן ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 321 מיליון שקל, גידול של 1% ביחס לרבעון מקביל אשתקד וגידול של כ- 5% לעומת הרבעון הקודם. ההכנסות בתחום האינטרנט צמחו בכ- 9%, הצמיחה החזקה ביותר מזה מספר רבעונים. התחרות בשוק התקשורת הישראלי מוסיפה להקשות על ספקיות האינטרנט המהיר להציג צמיחה בהכנסות.
בשורת הרווח הנקי רשמה החברה רווח של כ-23 מיליון שקל למול רווח נקי של כ-29 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, וזאת בשל גידול בהוצאות מס ומימון בסך של 8.7 מיליון שקל. בנטרול גידול בתשלום מיסים ומימון הרווח הנקי עלה בכ- 8% .
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי בכ-38 מיליון שקל, צמיחה של כ- 9% בהשוואה לכ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות השקת שירותי השיחות הפנים-ארציות (מפ"א) שלא היו בשנה המקבילה, הרווח התפעולי הינו 41.7 מיליון שקל.
החברה המשיכה הרבעון בביצוע תוכנית התייעלות אגרסיבית - הקטינה את הוצאות המכירה ושיווק בכ-6% מול הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף הפחיתה החברה את הוצאות הנהלה וכלליות בכ-10%.
תזרים מזומנים ו-EBITDA
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של שנת 2009 הסתכם בסך של כ- 46 מיליון שקל בהשוואה לכ- 44 NHK ברבעון המקביל, גידול של 5% ובהשוואה לכ- 40 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של כ- 15%.
ה- EBITDA ברבעון השלישי מסתכם בכ-68 מיליון שקל, בהשוואה ל- EBITDA בסך של כ-67 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, גידול של 1%. בנטרול הוצאות השקת שירותי השיחות הפנים-ארציות (מפ"א) שלא היו בשנה המקבילה, ה- EBITDA הינו כ- 71 מיליון שקל.
מצבת הלקוחות
מספר לקוחות החברה המחוברים באמצעות האינטרנט המהיר עמד בסוף הרבעון השלישי של 2009 על 587,900 לקוחות אינטרנט מהיר, לעומת 556,000 אלף לקוחות אינטרנט מהיר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במספר הלקוחות ברבעון האחרון נובע בין היתר מרכישת אינטרנט רימון.