ההכנסות של ריטליקס רשמו ירידה של 17.5% ברבעון
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-48.9 מיליון דולר. רווחי ריטליקס זינקו ביותר מפי 3 ל-4.9 מיליון דולר ברבעון השני עקב שיפור בסעיף המימון של החברה
ריטליקס (RTLX) ספקית פתרונות תוכנה מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2009. החברה חוזרת עם פרסום הדוחות הכספיים על התחזית שהעניקה עוד בתחילת השנה כי ההכנסות השנה ינועו בין 180 ל-200 מיליון דולר, עם רווח נקי לפי Non-Gap שינוע בין 5 ל-11 מיליון דולר ורווח
הרווח הנקי (לפי שיטת GAAP) ברבעון הסתכם בכ-4.9 מיליון דולר או 24 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר או 7 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (לפי שיטת GAAP) במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר או 28 סנט למניה בדילול מלא.
העלייה החדה ברווח הנקי מיוחסת להכנסות המימון ברבעון הסתכמו בכ-3.7 מיליון דולר ונבעו מהכנסות בגין הפרשי שער במט"ח וכן רווח בגין שערוך עסקאות הגנה על שערי מט"ח. ברבעון החולף רשמה החברה הכנסות מימון של 600 אלף דולר.
ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-48.9 מיליון דולר לעומת כ-59.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (ירידה של 17.5%). ההכנסות במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-95.9 מיליון דולר לעומת כ-113.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
תזרים המזומנים
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם בכ-9.7 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי של כ- 1.2 מיליון דולר ששימש לפעילות שוטפת ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה החברה ייצרה כ-30.1 מיליון דולר מפעילות שוטפת, בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי של כ-0.8 מיליון דולר ששימש לפעילות שוטפת בתקופה המקבילה אשתקד. נכון ליום 30 ביוני 2009, מצבת המזומנים ושווי מזומנים וניירות ערך סחירים של החברה הסתכמה בלמעלה מ- 66 מיליון דולר וחוב הנמוך ממיליון דולר.
בארי שקד: "התייעלנו"
בארי שקד, מנכ"ל החברה מסר: "המשכנו ליישם בהצלחה את התכנית שלנו שנועדה לשפר את היעילות התפעולית תוך כדי שליטה בהוצאות על מנת לשמור על רווחיות, על אף האתגרים בכלכלה הגלובלית. חזינו כי תנאי השוק הקשים ימשיכו להשפיע על שורת ההכנסות והצלחנו לנהל את הפעילות על מנת לספק את צרכי לקוחותינו תוך שיפור הרווח התפעולי והנקי".
שקד הוסיף והתייחס לתחזית לשנת 2009: "מצב השוק נותר ללא שינוי כאשר הקמעונאים והמפיצים מתמקדים בשיפור התפעול ומבנה ההוצאות בטווח הקצר לצד מאמצים לשימור והגדלה של נתח השוק שלהם. לאור אי הוודאות הנוכחית בכלכלה הגלובאלית, קמעונאים רבים ממשיכים לדחות השקעות IT ארוכות טווח ושדרוגים ועקב זאת אנו משמרים את התחזית השמרנית שלנו למחצית השנייה של 2009 בעוד אנו נשארים ממוקדים להשגת צרכי לקוחותינו לצד תמיכה בתכנית הנוכחית שלנו."