גיוון מכה את התחזיות: הרווח הנקי זינק ל-4.9 מיליון דולר
הכנסות החברה צמחו לשיא של 36 מיליון דולר, לעומת 33.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2008. הרווח למניה על בסיס non-GAAP לרבעון השני של הסתכם ב-19 סנט לעומת 10 סנט אשתקד
יצרנית גלולות ה-PillCam, גיוון אינמיג'נג, פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה הכנסות שיא של 36 מיליון דולר ורווח נקי על בסיס כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP) של 4.9 מיליון דולר, צמיחה של 69%. האנליסטים ציפו לרווח של 9 סנט
הרווח הנקי על בסיס non-GAAP, שמשקף טוב יותר את הפעילות התפעולית של החברה ונעדר מהשפעות חד פעמיות לרבעון השני הוכפל והסתכם ב- 19 סנט למניה לעומת 9 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.
נדגיש כי הרווח לפי non-GAAP לא כולל הטבת מס של 1.4 מיליון דולר כתוצאה מהסכם פשרה עם רשויות המס בישראל בעקבות ביקורת על דוחות המס של החברה לשנים 2004 - 2007, וכן אינו כולל הוצאות תגמול עובדים (FAS123R) בסך של 2.1 מיליון דולר. התאמת התוצאות הכספיות על בסיס GAAP לתוצאות כספיות על בסיס Non-GAAP מצורפת להודעה שפורסמה בארה"ב.
ברבעון השני של 2009 מכרה החברה כ- 57,500 גלולות PillCam SB, גידול של 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ביבשת אמריקה נמכרו 38,500 PillCam SB, גידול של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות PillCam SB בשווקים המתעוררים גדלו ב-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בעוד שהמכירות ב APAC/Japan קטנו ב- 2%. ההזמנות החוזרות של PillCam SB גדלו ב- 9% לכ- 56,100 גלולות, לעומת כ- 51,300 ברבעון השני של 2008. מכירות PillCam SB היוו את מרבית ההכנסות ברבעון השני של 2009.
גידול במכירות מסביב לגלובוס
המכירות במדינות הנמנות על יבשת אמריקה הסתכמו ב- 22.9 מליון דולר, גידול של 16% לעומת מכירות של 19.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה של 2008, וגידול של כ- 18% לעומת מכירות של 20.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. המכירות ב- Americas כוללות 3.3 מיליון דולר ממכירות מערכת ה- Bravo.
המכירות ב EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) גדלו ב 20% ל- 10 מליון דולר, בהשוואה ל- 8.3 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות ב- EMEA כוללות כ- 400,00 דולר ממכירות מערכת ה- Bravo.
המכירות ב- APAC (אסיה, מזרח הרחוק, אוסטרליה ויפן) הסתכמו ב- 3.2 מליון דולר, קיטון של 36% לעומת 5.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות באיזור זה נובעת מירידה במכירות תחנות עבודה ביפן, ומחולשה ברוב המדינות האחרות באסיה.