"בעלי המניות הגדולים שלנו לא מכרו אף מניה במשבר"
עמיחי שטיינברג מרוצה מתוצאות הרבעון השני: "הצגנו EBITDA של קרוב ל־10%, דבר נדיר במחוזותינו, ותזרים חיובי של 20 מיליון דולר"
"בנסיבות של המשבר אנחנו בהחלט שבעי רצון מביצועי החברה — הן מהבחינה האופרטיבית והן מהבחינה הפיננסית", כך סיכם אתמול עמיחי שטיינברג, המשנה למנכ"ל אורבוטק, את תוצאות הרבעון השני של 2009 שהצביעו על שיפור משמעותי לעומת הרבעון הראשון. "עמדנו בתוכניות העבודה, גם ברמת המכירות
אורבוטק, המפתחת ומייצרת מערכות מתוחכמות לבדיקת מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD) בפס הייצור, דיווחה על רווח נקי (GAAP־Non) של 2.5 מיליון דולר, שהם 7 סנטים למניה. זאת לאחר שהפסידה 1.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. עם זאת, התוצאות עדיין נמוכות לעומת הרבעון השני של 2008, שבו רשמה החברה רווח נקי של 7.4 מיליון דולר.
אורבוטק עלתה באחרונה לכותרות לאחר שד"ר קובי ריכטר השקיע 16.4 מיליון דולר ברכישת מניותיה בשוק והגיע לאחזקה של 8.9%. קובי ריכטר, אחיו של יו"ר אורבוטק יוחאי ריכטר, כתב בהודעת הרכישה שהוא עשוי לדון עם החברה על אפשרות לבצע שינויים בדירקטוריון או בהנהלה. המהלך גרר גל של ספקולציות בנוגע למניעיו, במיוחד לאחר שקודם לכן פרש מהדירקטוריון.
שטיינברג טוען כי "מצב החברה טוב מאוד, ולפעילות שנעשתה במניה אין כל השפעה על הפעילות השוטפת של אורבוטק. אלו עניינים של בעלי המניות. קובי פרש בתחילת השנה מהדירקטוריון וזו החלטה שלו. אני מכיר אישית את בעלי המניות הגדולים של אורבוטק, ובמשבר האחרון הם לא מכרו אפילו מניה אחת".
אתם לא מצפים לזעזועים?
"אני לא מצפה לכלום. לנו יש אחריות לנהל את העסק הזה, וזה מה שאנחנו עושים".
גם בשורה העליונה נרשמה התאוששות כאשר הכנסות החברה צמחו ברבעון השני ל־94 מיליון דולר מ־91.9 מיליון דולר ברבעון הראשון. בתחום שבו ספגה אורבוטק את עיקר הפגיעה בימי המשבר העולמי — ה־PCB — נרשמה ברבעון השני עלייה של 60% בהכנסות ממכירת ציוד ל־16.8 מיליון דולר. בתחום החזק יותר של החברה, הציוד ליצרניות הצגים השטוחים, דווקא נרשמה ירידה של 17% ל־41.4 מיליון דולר. "הצגנו EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של קרוב ל־10%, שזה דבר נדיר במחוזותינו, ותזרים מזומנים חיובי של 20 מיליון דולר ברבעון", אמר שטיינברג.
יש התאוששות בזרם הזמנות?
"לראשונה זה שישה או שבעה רבעונים עלינו במכירות בתחום ה־PCB, ויש סיכוי לשמור על הרמה הנוכחית. לגבי ה־FPD, אנחנו מכירים כעת בהכנסות שהן תוצאה של צבר ההזמנות שאיתו נכנסנו למיתון. הציפייה כעת היא לגל הבא של ההשקעות בשוק זה, שיביא לנו את ההכנסות ב־2010 ו־2011. אנחנו שומעים אצל יצרני הצגים כמו סמסונג, LG ושארפ, כי כדי לשמור על מקומם בשוק, הם צריכים להשקיע ומדברים על בנייה של מפעל אחד או שניים ב־18 החודשים הקרובים.
תחום ה־PCB יוכל לחזור לרמת הכנסות של 50–40 מיליון דולר ברבעון, כפי שהיה לפני כמה שנים?
"זה יגיע לשם, השאלה כמה זמן זה ייקח. זה לא יהיה בתוך שנתיים אבל גם לא בתוך שש שנים".
ותשקלו לחזק את עצמכם גם בתחום הזה אחרי שמאוד התחזקתם בתחום ה־FPD עם הרכישה אשתקד?
"אנחנו בודקים כל הזמן, ואם זה יהיה נכון לעשות, נעשה. יש דברים מעניינים בשוק, ולנו יש דברים מעניינים בקנה".