מדד המחירים ליצרן בארה"ב קפץ ב-1.8% בחודש יוני
זאת לעומת צפי לעלייה של 0.9%. בחישוב שנתי נפלו המחירים ליצרן בשיעור של 4.6%
המחירים הקמעונאיים בארצות הברית זינקו בשיעור גבוה מהצפוי ביוני ורשמו את העלייה הגדולה ביותר מאז נובמבר 2007, וזאת בעיקר על רקע עליית מחירי מוצרי האנרגיה.
הזינוק, בשיעור של 1.8% במדד המחירים ליצרן, אשר מתחקה אחר עלויות המוצרים לפני שהם מגיעים לחנויות, נרשם לאחר
העלייה החדה במחירים הקמעונאיים עשויה להגביר את חששות המשקיעים מפני אינפלציה. אך כלכלנים מאמינים כי העליות הן זמניות וכי אינן מאותתות את תחילתו של גל עליות מחירים השנה. אנליסטים רבים מצפים כי העלייה במחירי האנרגיה תהיה קצרת טווח וכי הכלכלה החלשה תמנע מחברות להעלות את המחירים שאותם הם גובים מלקוחות.
במהלך 12 החודשים האחרונים, המחירים הקמעונאיים נפלו בחישוב כללי בשיעור של 4.6%. להוציא מחירי מזון ואנרגיה, המחירים בשאר המגזרים עלו במעט יותר מ-0.5% שנחזו ביוני, השיעור הגבוה ביותר מאז אוקטובר.
במקביל, דווח היום כי עלייה במכירות המכוניות והדלק הזניקה את המכירות הקמעונאיות ביוני בארה"ב, והאינפלציה היתה כפולה מהצפוי. המכירות הקמעונאיות ליוני עלו ב-0.6% לעומת החודש הקודם ביחס לתחזיות של 0.4%. עם זאת, למעט מכירות המכוניות ותחזות הדלק, התוצאות היו מאכזבות, כך שנראה כי הצרכנים עדיין מהססים לצרוך.
בפרט, נרשמה האטה במכירות חומרי הבנייה והציוד לגינות, לצד חולשה במכירות המסעדות והפאבים. מנגד, נרשמה עליה במכירות הבידור, מוצרי הספורט והמוזיקה.