ירידה של 4.3% במכירות של קסטרו ברבעון הראשון
ירידה גם ברווחיות של חברת האופנה: שיעור הרווח הגולמי ירד לכ-51.4%, לעומת כ-57.3% בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עלה בגלל הכנסות חד פעמיות והכנסות מהשקעות
אחרי גולף שפרסמה דו"חות ובהם ירידה של 6% במכירות גם קסטרו חושפת את הזווית שלה במיתון: מכירות החברה ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-4.3% והסתכמו ב-138 מיליון שקל.
קסטרו יכול להתנחם בכך שבעוד בענף האופנה מדברים על ירידות משמעותיות, מכירות הרשת בישראל ירדו ב-2%
ירידה זו נובעת משתי סיבות: האחת ריאלית – עיצרת משלוחי סחורות לזכיינים במזרח אירופה וברוסיה בפרט, משלוחים שחודשו לדברי החברה. הסיבה השנייה היא שינוי של רישום ההכנסות. החברה שינתה את סיווג ההכנסות המתייחסות לפעילות בגרמניה ובשוויץ, אשר עד כה יוחסו לתחום הסיטונאי והחל מתקופת הדו"ח מיוחסת לתחום הקמעונאי ונרשמת במחירים קמעונאיים. זאת, כתוצאה מכך שהחל מינואר 2009 מתבצעת הפעילות במדינות אלה באמצעות תאגידים המצויים בשליטת הקבוצה.
קסטרו סבלה ברבעון הראשון משחיקה מהותית בשיעור הרווח הגולמי מהמכירות. הרווח הגולמי עצמו ירד ב-17% ושיעור הרווח הגולמי ירד לכ-51.4%, לעומת כ-57.3% בתקופה המקבילה אשתקד.
בנוסף רשמה החברה גידול בסעיף המלאי שעלה מ-80.1 מיליון שקל בתקופה המקבליה ב-2008 ל-111.1 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של 2009.
קסטרו שחזרה לפרסם הרבעון בטלוויזיה והשקיעה כ-10 מיליון שקל בקסטרו תל אביב – חנות הדגל בדיזינגוף סנטר - רשמה עלייה משמעותית בהוצאות המכירה שעלו ל-67 מיליון שקל, עלייה של 15%. בחברה הסבירו כי לאיחוד הפעילות בגרמניה ושוויץ החל מ-2009 תרומה נכבדת לעלייה בסעיף זה.
הרווח התפעולי של החברה עלה הודות להכנסות אחרות של 16 מיליון שקל שעיקרן השקעות בניירות ערך ועסקאות שערוך. בנוסף רשמה החברה הכנסה ממוניטין שלילי בסך 22 מיליון שקל שנבעו מרכישת חלקו של השותף הגרמני בפעילות החברה בגרמניה.
שני סעיפים אלה גרמו לחברה לרשום רווח תפעולי של 31.7 מיליון שקל לעומת 16.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לולא ההכנסה בסף 22 מיליון שקל הייתה החברה רושמת רווח תפעולי של כ-10 מיליון שקל – ירידה משמעותית.
השיפור בסעיף הרווח התפעולי השפיע גם על שורת הרווח הנקי. הרווח המיוחס לבעלי מניות החברה בגין הרבעון הראשון של 2009 הסתכם בכ-28.9 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-6.3 מיליון שקל אשתקד.