$
בורסת ת"א

הכנסות שיא לסלקום: צמחו ב-6.1% ל-6.4 מיליארד שקל

הרווח הנקי השנתי עלה ב-13% והסתכם ב-985 מיליון שקל. הרווח התפעולי בניכוי פחת עמד על 2.41 מיליאד שקל, כ-37.5% מסך ההכנסות שלה

אמיר טייג 08:3302.03.09

סלקום מסכמת את שנת 2008 בהכנסות ורווחי שיא, אך בניגוד למתחרה הגדולה של פרטנר, אינה מתייחסת בחשש לשנת 2009 והמצב הכלכלי. בשנה החולפת רשמה חברת הסלולר מבית אי.די.בי. רווח נקי של 985 מיליון שקל, כ-12.6% יותר משנת 2007. הכנסות החברה צמחו בשיעור גבוה יחסית לענף של 6.1% והסתכמו

ב-2008 בכ-6.4 מיליארד שקל. החברה המשיכה בתהליכי ההתייעלות ורשמה רווח תפעולי בניכוי פחת (EBITDA) של 2.41 מיליארד שקל, שהם 37.5% מסך ההכנסות שלה. מדובר ברווחיות שיא.

 

ברבעון האחרון רשמה סלקום הכנסות של 1.572 מיליארד שקל, ירידה של 0.85% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ברבעון ב-32.1% לעומת הרבעון המקביל ל-243 מיליון שקל. תוצאות אלו עולות בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי בסך של 2.75 שקל למניה, המביא את הדיבידנד המצטבר המחולק בגין שנת 2008 ל-1.1 מיליארד שקל.

 

בזווית התפעולית מדווחת סלקום על גיוס של 30 אלף מנויים ברבעון הרביעי של 2008, כמעט כפול מהגיוס נטו של המתחרה הגדולה פרטנר. נכון לתום שנת 2008, בסיס לקוחות החברה מונה כ-3.187 מיליון לקוחות, מתוכם 731 אלף לקוחות דור שלישי. בכל שנת 2008 גייסה סלקום 114 אלף לקוחות חדשים, לעומת 38 אלף מנויים שגייסה פרטנר.

 

מנגד, פרטנר ממשיכה להוביל על סלקום ביכולת שלה לייצר הכנסה מכל לקוח. מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (MOU) סלקום עמד בשנת 2008 על 350 דקות שתי דקות יותר משנת 2007. ברבעון הרביעי רשמה סלקום ירידה ב-MOU של 4% ל-338 דקות. לשם השוואה, פרטנר הצליחה להוציא בשנת 2008 מכל לקוח 365 דקות שימוש בחודש, כלומר 4% יותר מסלקום. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) סלקום עמדה על 149 שקל לחודש בשנת 2008, ירידה של שקל לעומת 2007. ה-ARPU של הרבעון הרביעי עמד בסלקום על 147 שקל, ירידה שנתית של 1.3%. לשם השוואה, ה-ARPU למנוי פרטנר עמד בשנת 2008 על 158 שקל. בסלקום מסבירים כי הירידה ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מיוחסת אף היא בעיקר לעונתיות, כלומר לנפילת מלוא החגים על הרבעון הרביעי.

 

מנכ"ל החברה עמוס שפירא התייחס בקצרה בלבד למיתון הכלכלי. "אנו בוחנים את האתגרים העומדים לפתחנו ובראשם ההאטה הכלכלית העולמית, עוקבים בדריכות אחר השינויים בשוק ומאפייני השימוש, מתאימים את תוכניות השיווק שלנו לסביבה המשתנה ושומרים על בקרת הוצאות הדוקה עם גמישות לתגובה מהירה. עד כה, זיהינו השפעה על ההכנסות כתוצאה מירידה מתמשכת בתיירות הנכנסת והיוצאת". יש לציין כי התייחסות זו היא הרבה פחות שמרנית מזו שהציגה המתחרה פרטנר, אשר דיווחה על סימנים ראשונים של ירידה בשימוש, מעבר לפגיעה הנובעת המתיירות הנכנסת.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x