$
שווקי חו"ל

פפסיקו מדווחת על צניחה של 43% ברווח הנקי ל-719 מיליון דולר

הרווח הנקי נפל בעקבות מחיקות ועלויות רה ארגון. אמש דיווחה גם קוקה קולה על תוצאות רבעוניות

ענת ציפקין 18:1613.02.09

יצרנית המשקאות הקלים השנייה בגודלה בעולם דיווחה היום (ו') על תוצאותיה הרבעוניות לרבעון הרביעי . הרווח הנקי של פפסיקו הסתכם ב-719 מיליון דולר, (46 סנט למניה) זאת לעומת 1.26 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

על פי הודעת החברה, ללא הוצאות חד פעמיות, עומד הרווח

הנקי למניה (88 סנט) בתחזיות האנליסטים. היקף המכירות עליו דיווחה פפסיקו ברבעון החולף מסתכם ב-12.7 מיליארד דולר, עלייה של 3.1% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. זאת בעקבות מהלך של העלאת מחירי מוצריה בו נקטה החברה על מנת להתגבר על העלייה שחלה בשנה החולפת במחירי חומרי הגלם למוצריה, ובעיקר במוצרי הסחורות.

 

גם הדולר החזק פגע בהכנסות החברה ושחק אותן. בנוסף, הודיעה פפסיקו כי הרווח למניה והיקף המכירות שהיא צופה בשנה הקרובה יצמח בשיעור חד ספרתי, וצפוי להיות מאתגר בגלל תנאי אי הוודאות השוררים בשווקים הפיננסים.

 

מתחילת השנה נפלה מניית פפסיקו ב-5.1% בבורסת ניו יורק, זאת בהשוואה לירידה של 1.9% במחיר המניה של קוקה קולה, מתחרתה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם.

 

קוקה קולה עמדה במשבר הפיננסי

אמש פרסמה גם קוקה קולה את דוחותיה הרבעוניים, מהם עולה כי עמדה יפה במשבר הפיננסי העולמי. הרווח הנקי עליו דיווחה קוקה קולה מסתכם ב- 995 מיליון דולר, (43 סנט למניה), או 64 סנט למניה ללא הוצאות חד פעמיות.

 

האנליסטים צפו רווח נקי של 61 סנט למניה (ללא הוצאות חד פעמיות). את הרבעון המקביל אשתקד סיימה קוקה קולה ברווח נקי של 1.21 מיליארד דולר.

 

הכנסות קוקה קולה הסתכמו ב-7.13 מיליארד דולר לרבעון החולף. בסיכום גיאוגרפי, מציגה קוקה קולה גידולו של 4% בנפח מכירת המשקאות ברחבי העולם, בעיקר בהודו, מקסיקו וסין.

 

הכנסותיה באירופה גדלו ברבעון החולף, לעומת רבעון מקביל אשתקד, זאת לעומת ירידה במכירותיה בארצות הברית, השוק הגדול ביותר של החברה.

 

במקביל, שחק הדולר החזק את הרווח התיפעולי של קוקה קולה ב-9%. מנכ"ל החברה, מוכתר קנט, חזר שוב על יעדיה של קוקה קולה, והם להוריד כחצי מיליארד דולר מהיקף ההוצאות שלה כל שנה, עד לשנת 2011.

 

לאור המשבר הכלכלי, ערכה קוקה קולה במהלך השנה שעברה תוכנית רוחבית לקיצוץ הוצאותיה ב-200 המדינות בעולם בהן היא פועלת. דווקא באירופה, שלא מעט ממדינותיה סובלות ממיתון, מדווחת קוקה קולה על עלייה של 14% ברווח התיפעולי, לאור גידול בנפח המכירות שם, בעיקר בצרפת, גרמניה ובריטניה. ברוסיה נפל נפח המכירות ב-8%. בצפון אמריקה ירד היקף המכירות של קוקה קולה ב-3%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x