הקונגרס דחה את בקשת ענקי הרכב להלוואה של 25 מיליארד דולר
"אתם תקבלו 25 מיליארד דולר ותבואו לבקש סכומים נוספים כי הכסף לא יספיק לכם", מסר אחד הסנאטורים. אומנם לחברי הפרלמנט נותרו עוד שני ימי עבודה עד לנעילת המושב של הקונגרס, אך מנהיג הרוב הדמוקרטי הארי ריד חושב שהמצב אבוד ולא תושג הסכמה בסוגיה זו
ממשל בוש דחה אמש לתחנוני הדמוקרטים והעומדים בראש תעשיית הרכב לקבלת סיוע חירום כלכלי, תוך התנגדויות חריפות מצד סנאטורים בכירים בממשל בוש, שהצביעו על האצבע הקלה בה ניתן לקבל כסף מהממשל.
אומנם לחברי הפרלמנט נותרו עוד שני ימי עבודה עד לנעילת המושב של הקונגרס,
למרות החזית האחידה כביכול שמנסים הדמוקרטים להפגין בנושא הסיוע לתעשיית הרכב, התבטא אמש אחד מהסנאטורים הדמוקרטים ומסר כי "אתם תקבלו 25 מיליארד דולר ותבואו לבקש סכומים נוספים כי הכסף לא יספיק לכם".
דמוקרטים טוענים כי יש להעביר לחברות הרכב הקורסות חלק מכספי "תוכנית פולסון" – 700 מיליארד דולר שאושרו לסיוע למוסדות פיננסיים, אך רפובליקנים מתנגדים לכך נמרצות ובראש המתנגדים – ג'ורג' בוש.
במצב שנוצר הסיכוי של הצלת חברות הרכב נדחה לאחרי ה-20 בינואר 2009, עת יושבע ברק אובאמה ולדמוקרטים יובטח הרב בשני בתי הקונגרס. או אז סביר להניח כי תוכנית זו תעלה שוב לדיון, אך השאלה היא האם לא יהייה זה מאוחר מידי?
מנכ"ל ג'נרל מוטורס ריק וגונר אומר כי החברה שלו זקוקה לסיוע כבר עכשיו. בתחילת נובמבר הוא התריע כי בסוף 2008 לא יהיו לה אמצעים אפילו לתשלום המשכורות – הוצאה חודשית של 11 מיליארד דולר.
גם אם תוכנית זו תועלה לאחר בחירת אובאמה, ייקח זמן עד אישורה בקונגרס והשאלה האם האישור יגיע לפני שחברות הרכב ישרפו את כל מזומניהם על הוצאות התפעול השונות.
בינתיים מנסה ג'נרל מוטורס לכבות את השרפה אך קצב מימוש הנכסים הוא איטי ותרומתו אפסית, כמו מכירת אחזקתה של החברה בסוזוקי בתמורה של 230 מיליון דולר.