הממונה על ההגבלים תבחן עסקת נטוויז'ן־HOT
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב־300 מיליון שקל, ובתחום הקישוריות לאינטרנט רשמה החברה הכנסות של 133 מיליון שקל
אי.די.בי ונטוויז'ן חושפות פרטים על כוונותיהן לרכישת נתח מחברת הכבלים HOT. במסגרת דוחות נטוויז'ן שפורסמו אתמול, מדווחת החברה כי "לפי שעה רכישת מניות HOT היא רכישה פיננסית של מניות בחברה ציבורית. עם זאת, היה ותיווצרנה הזדמנויות לרכישת מניות נוספות של HOT, החברה תבחן הגדלת
נטוויז'ן מדווחת כי לפני שבוע קיבלה החברה דרישה מהממונה על ההגבלים העסקיים לקבל חומרים על אודות העסקה האמורה. לפי שעה החברה עדיין לא סיפקה את הנתונים הנדרשים. בנטוויז'ן מציינים כי "נכון למועד הנוכחי אין ודאות כי העסקה תצא לפועל". ריצ'י הנטר, מנכ"ל נטוויז'ן, אמר כי "אנו מתחילים ליהנות מפירות המיזוג בין נטוויז'ן, ברק וגלובקול.
במהלך השנה אנו מתכוונים להמשיך ולהרחיב את תשתיות התקשורת של החברה, כפי שעשינו ברבעון החולף". לפני כחודש דיווחה נטוויז'ן כי הגיעה לסיכום שבמסגרתו תרכוש 15% ממניות HOT מידי בנק לאומי תמורת 480 מיליון שקל. התוצאות הכספיות של החברה ברבעון הראשון הצביעו על כך שנטוויז'ן חוזרת לעצמה, לאחר כמה רבעונים חלשים יותר. חברת האינטרנט מקבוצת אי.די.בי רשמה ברבעון הראשון של 2008 רווח נקי של 27.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נטוויז'ן רשמה שיפור ניכר ברווח התפעולי בניכוי פחת, אשר הסתכם ברבעון הראשון ב־60.4 מיליון שקל, אשר מהווים כ־20% מהמכירות, לעומת 15.9% ברבעון המקביל. ההכנסות החברה הסתכמו ב־300 מיליון שקל, עלייה שולית של 1.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובתחום הקישוריות לאינטרנט רשמה החברה הכנסות של 133 מיליון שקל, עלייה שנתית של 9%.
פגיעה ברווחי סמייל תקשורת
החברה מקבוצת יורוקום דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות המצביעות על יציבות ברווח התפעולי, אך גם על ירידה קלה בהכנסות ועלייה חדה בהוצאות המימון. היחלשות הדולר פגעה ברווח של 012 וגרמה לצניחה של 64% ברווח הנקי לרמה של 5.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. ב־012 מסבירים כי היחלשות הדולר בכ־8% במהלך הרבעון הראשון פגעה בהכנסות החברה.
בשורת ההכנסות רושמת החברה סכום של 263 מיליון שקל. הכנסות החברה בתחום גישה לאינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון ב־129.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב־30.6 מיליון שקל. סטלה הנדלר, מנכ"לית 012 סמייל אמרה כי "החברה המשיכה לגדול בגיוס מסיבי של לקוחות לקו הטלפון הביתי על גבי פס רחב". להערכתה תגיע החברה לנתח שוק של 5% עד סוף שנת 2009.