$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

נביעות סוגרת את הברז לפעילות כדי המים המינרליים

אחרי שלושה עשורים החברה, השייכת לחברה המרכזית למשקאות, תפסיק לשווק את כדי המים המינרליים. השוק המצוי בירידה מתמשכת ובמאבק עם ברי־המים נפגע בשל משבר הקורונה והעדפת הצרכנים את המים הארוזים בבקבוקים

נורית קדוש 08:0704.03.21

החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) נערכת לסגור את פעילות כדי המים המינרליים של נביעות. הפעילות המתקיימת מזה שלושה עשורים הפכה בשנים האחרונות ללא רווחית. בשנים החולפות, נוכח חלופות נוחות יותר דוגמת ברי מים, רשם שוק כדי המים ירידה מתמשכת ומכירותיו מוערכות בכ־120 מיליון שקל בשנה. זאת, בעוד תפעולו כרוך במערכי לוגיסטיקה, תפעול ושירות מורכבים.

 

משרדי נביעות באירפורט סיטי. ירידה דרסטית בהזמנות ברי מים צילום: אביגיל עוזי משרדי נביעות באירפורט סיטי. ירידה דרסטית בהזמנות ברי מים צילום: אביגיל עוזי צילום: אביגיל עוזי

 

ההערכות הן כי נביעות מהווה כ־30% מהקטגוריה אותה מובילה מי עדן, שכעת תישאר הגורם היחיד עם מוצר זה. נביעות תציע ל־100 העובדים בכדים, הסבה לתפקידים חלופיים בקבוצה.

כד מים של נביעות כד מים של נביעות

 

משבר הקורונה שהאיץ את מכירות האונליין בשוק המזון גם פגע במכירות. בעשור החולף, נרשמו מאבקים שיווקיים בין יצרניות ברי המים ובראשן תמי 4 של שטראוס, למים המינרליים בכדים ואלו המבוקבקים. על רקע אותם מאבקים, וגם בשל זיהומים בנחלי הצפון, נרשמה בעשור האחרון ירידה בצריכת הכדים, לצד עלייה של 58% במכירות מים מינרליים בבקבוקים ואלו הגיעו בשנה החולפת ל־544 מיליון שקל, על פי סטורנקסט. עם זאת ייתכן שהחברה תאבד מכירות לצרכנים שהתרגלו לכדי המים, או מי שרואים בשימוש בבקבוקים זיהום סביבתי ויוכלו לעבור למי עדן או לברים השונים.

 

סגירת הפעילות תהיה מיידית והשירות יסתיים בתוך חודשיים. מנביעות נמסר: "לאור העלייה בביקוש למוצרים ארוזים והירידה הדרסטית בהזמנות ברי מים, נביעות החליטה להתמקד במוצרים הארוזים הקיימים, ואלו שבדרך".

x