וולמארט ואמזון: תשאירו את הפריט, וגם את הכסף
יותר ויותר קמעונאיות בארה”ב בתקופת מגפת הקורונה מציעות ללקוחותיהן שרוצים להחזיר מוצר פשוט להשאירו אצלם ועדיין לקבל זיכוי כספי מלא. על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הדבר נובע מהעלייה במכירות המקוונות ומחירי המשלוחים הגבוהים
יותר ויותר קמעונאיות בארה”ב בתקופת מגפת הקורונה מציעות ללקוחותיהן שרוצים להחזיר מוצר פשוט להשאירו אצלם ועדיין לקבל זיכוי כספי מלא. על פי דיווח ב”וול סטריט ג'ורנל”, הדבר נובע מהעלייה במכירות המקוונות ומחירי המשלוחים הגבוהים.
- חברת האם של תן ביס תכפיל את מרכז הפיתוח בארץ
- על רקע הגידול במשלוחים: אמזון רוכשת לראשונה צי מטוסים משלה
- החזון של חברות שליחויות המזון: להיפטר מהשליחים
חברות כמו אמזון, וולמארט ואחרות משתמשות בבינה מלאכותית כדי להחליט אם קיים הגיון כלכלי בהליך של השבת פריטים שנרכשו אצלן. במקרים רבים, כמו פריטים זולים או גדולים, עלויות השילוח גבוהות והקמעונאיות מעדיפות להשיב לצרכן את מחיר הרכישה, ולא לאסוף ממנו את המוצר.
דוברת מטעם רשת טארגט מסרה ל”וול סטריט ג'ורנל” כי הקמעונאית מעניקה ללקוחות החזרים ומעודדת אותם לתרום או לשמור את הפריט לעצמם במספר מצומצם של מקרים. דוברת מטעם וולמארט אמרה כי האפשרות הזו מיועדת לסחורה שהחברה לא מתכוונת למכור מחדש והיא נקבעת על פי היסטוריית הרכישות של הלקוחות, שווי המוצרים ועלות ההחזר.
מספר החבילות שנרכשו באופן מקוון והוחזרו ללקוחות בשנה החולפת זינק ב־70% לעומת 2019. יותר ממחצית הגידול טמון במכירות הרבות יותר במסחר מקוון, בעוד שיותר מרבע מהגידול מקורו בקונים שלא רצו להחזיר מוצרים לחנויות פיזיות.