יעדי סודהסטרים ל־2021: חדירה לסין וטעמי פפסי במכשיר
החברה מחזירה לשולחן את התוכנית ההתרחבות לסין, לאחר שירדה מהפרק עם פרוץ הקורונה; בנוסף, שנתיים לאחר שנרכשה על ידי פפסיקו בכ־3.2 מיליארד דולר, נערכת סודהסטרים למהלך סינרגטי שבמסגרתו תשיק לראשונה את טעמי מותגי פפסי לשימוש במכשיריה
סודהסטרים מחזירה לשולחן את תוכנית העבודה להתרחבות לסין, לאחר שזו ירדה מהפרק עם פרוץ מגפת הקורונה. ל”כלכליסט” נודע כי החברה מתכוונת להיכנס לשוק הסיני כבר בסוף 2021 או תחילת 2022.
בנוסף, שנתיים לאחר שנרכשה על ידי פפסיקו בכ־3.2 מיליארד דולר, נערכת סודהסטרים למהלך סינרגטי שבמסגרתו תשיק לראשונה את טעמי מותגי פפסי לשימוש במכשיריה.
- דנה אינטרנשיונל נגד סודהסטרים: "עשתה שימוש בשם דיווה על בקבוקים"
- ביה"ד לעבודה נגד ההסתדרות: תשלם לסודהסטרים הוצאות משפט של 300 אלף שקל
- בזכות עסקת סודהסטרים: פפסיקו תפנה 238 מיליון שקל לרכש גומלין בישראל
“מדובר בהשקה משמעותית של מותגי־על שנתחיל באירופה ונרחיב בהדרגה לעולם. בנוסף, נשיק חדשנות במכשירי ההגזה, שתאפשר שימוש בבקבוקי זכוכית, כחלק משמירה על הסביבה”, אומר מנכ”ל סודהסטרים אייל שוחט.
למרות הקורונה, שוחט חותם שנת שיא במכירות שחצו את רף מיליארד הדולרים. “התחלנו את 2020 עם תוצאות שיא, אבל במרץ הגיעה הקורונה ונראה היה שהאנושות תיעלם. בפועל, נהנינו מכך שהציבור היה רוב הזמן בבית ושתה סודה, ו־2020 היתה שנת שיא של החברה. בניגוד לחברה המרכזית למשקאות ולטמפו, שחלק ניכר מפעילותן מתקיימת בשוק המוסדי והאימפלס ולכן נפגעו דרמטית, לנו אין את זה ולכן התקופה הזאת עשתה לנו טוב”.
בנוסף לחברות המשקאות, ניצבת בישראל תחרות לסודהסטרים מצד קבוצת שטראוס, המשווקת מכשירי תמי 4, שבחלקם קיימת אפשרות להגזת המים. לדברי שוחט, פעילות שטראוס לא פגעה במכירות החברה: “אלו לא מוצרים מתחרים, מדובר במוצר יקר בהרבה משלנו”.
על רקע תוצאות השיא חילקה סודהסטרים מענק של 1,000 דולר לכל אחד מעובדי הייצור, וכעת חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם פתאל, שבמסגרתו תעניק ל־2,000 העובדים בישראל חופשה משפחתית ברשת בתי המלון, בהשקעה של כ־4 מיליון שקל. “בעוד אנחנו היינו בצד שנהנה מהשפעת הקורונה, תעשיית התיירות והמלונאות נפגעה ורצינו למצוא דרך לפרגן לעובדים שלנו בדרך שתומכת בענף”, אומר שוחט.