$
פרסום ושיווק

אלקטרה מוצרי צריכה במגעים עם 7Eleven לפתיחת חנויות של הרשת בישראל

החברה, שפועלת בתחום קמעונאות החשמל, דיווחה הבוקר כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם רשת חנויות הנוחות האמריקאית "לקראת חתימה על מזכר הבנות לא מחייב, להתקשרות בהסכם זכיינות לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג 7Eleven בישראל". שוק חנויות הנוחות בישראל מגלגל כ-10 מיליארד שקל בשנה

אורנה יפת 12:2217.11.20

חברת אלקטרה מוצרי צריכה, בבעלות האחים זלקינד, בדרך להיכנס לתחום חנויות הנוחות. החברה, שפועלת בתחום קמעונאות החשמל, דיווחה הבוקר כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם רשת חנויות הנוחות האמריקאית 7Eleven "לקראת חתימה על מזכר הבנות לא מחייב להתקשרות בהסכם זכיינות לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג 7Eleven בישראל, על ידי חברה שתוקם לצורך כך".

 

סניף של 7Eleven סניף של 7Eleven צילום: שאטרסטוק

 

 

אמש פורסם כי אלקטרה צריכה צפויה להביא את רשת החנויות לישראל ביחד עם קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל. הבוקר הוציאה פוקס דיווח פחות נחרץ מזה של אלקטרה, לפיו "בהמשך לפרסומים בתקשורת, החברה חוזרת ומבהירה כי כחלק מהאסטרטגיה שלה, החברה בוחנת מעת לעת הזדמנויות עסקיות להרחבה וגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. ככל שתחול התפתחות בנושא, החברה תשוב ותדווח כנדרש על פי דין".

 

7Eleven היא רשת חנויות נוחות אמריקאית שמפעילה חנויות בפורמטים שונים, המותאמים במגוון ובתמהיל לכל אחת מהמדינות אליהן היא נכנסת. הרשת נוסדה ג'ו על ידי תומפסון בשנת 1927 ופעילה ב-17 מדינות עם כ-70 אלף חנויות בפורמטים שונים. בין היתר מפעילה הרשת 21 אלף חנויות ביפן, 12 אלף בתאילנד, 9,000 בארה"ב, ופרוסה גם באמירויות, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, שוודיה, נורווגיה, דנמרק, ויאטנאם, דרום קוריאה, סינגפור, מלזיה, סין ואינדונזיה. גודל חנויות הנוחות של הרשת נע בין עשרות למאות מ"ר והפורמט הגדול ביותר של החנויות כולל 300 מ"ר. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על 61 מיליארד דולר.

 

בישראל, שוק חנויות הנוחות מגלגל כ-10 מיליארד שקל בשנה. אם העסקה תצא לפועל, תתחרה הרשת עם רשתות הנוחות הוותיקות שפועלות בישראל: yellow של פז, סו גוד של סונול, אלונית ו-am pm של דור אלון, ומנטה של קבוצת דלק.

 

מי שאמורה להיות חתומה על הסכם הזכיון היא אלקטרה מוצרי צריכה שמנהלת בחודשים האחרונים מו"מ מול החברה האמריקאית. עם תחילת החיפוש אחר שטחי נדל"ן נכנסה גם פוקס לתמונה, ומטרת הצדדים להקים חברה משותפת לאלקטרה ופוקס, אלא שהפעילות המשולבת נדרשת את אישור החברה האמריקאית. זו גם הסיבה לכך שהדיווח של פוקס היה מסתייג לעומת הדיווח של אלקטרה צריכה.

 

גורמים באלקטרה מעריכים כי הפוטנציאל של הרשת בישראל הוא הקמה של כ-300 חנויות. בשלב ראשון, לאור שטחי המסחר המרובים שהתפנו ברחובות הערים, צפויה אלקטרה להקים את החנויות הראשונות בישראל ברחובות בערים מרכזיות, בדומה לאסטרטגיה של החברה בכל שוק חדש שהיא נכנסת אליו. גודל החנויות ינוע בין 50 ל-300 מר. עלות ממוצעת של הקמת חנות של המותג מוערכת בחצי מיליון שקל, אלא שלאור ריבוי שטחי הנדל"ן המיותמים, אלקטרה צפויה לקבל מבעלי הנכסים תשלום עבור בינוי הסניפים. בעולם, פועלת הרשת גם באזורי משרדים, בתחנות רכבת, ובתחנות דלק. בישראל, נראה כי היא צפויה להתקל בחסמים בכניסה לתחנות הדלק, שבהן פועלות חנויות נוחות שבבעלות פז, דלק, סונול, ודור אלון.

x