$
פרסום ושיווק

יינות ביתן ממשיכה להתכווץ: מכרה 3 חנויות ב-46.7 מיליון שקל לפרשמרקט

מדובר בחנויות בפתח תקווה ובאשדוד. לפני שלושה חודשים מכרה ביתן חמש חנויות לרשת יוחננוף תמורת 67.5 מיליון שקל

נורית קדוש 22:5226.10.20

חודשים לאחר שמונה ליו"ר קבוצת יינות ביתן, ממשיך שלמה רודב ליישם את תוכנית ההבראה שיזם לחברה בבעלות נחום ביתן, המבוססת על מכירת סניפים.

 

 

 

רשת פרשמרקט, חתמה על הסכם לרכישת שלוש חנויות של הקבוצה באשדוד ובפתח תקווה תמורת 46.7 מיליון שקל בתוספת מע״מ ובתוספת עלות המלאי שיהיה בסניפים האמורים במועד השלמת העסקה.

 

היקף המכירות של שלוש החנויות, לא כולל מכירות האונליין, הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים ב-93.5 מיליון שקל. כדי להימנע מפגיעה במכירות העתידיות, נקבע בהסכם, כי ביתן ימנע מפתיחת סניפים חדשים באזורים האמורים.

 

ההסכם, כפוף לקבלת הסכמת הממונה על התחרות לעסקה, להתקשרות בהסכמי שכירות חדשים או הסכמי הסבה להסכמי השכירות הקיימים עם בעלי הנכסים בכל אחד מהסניפים הנמכרים ושלא יחול שינוי מהותי לרעה בפעילותם.

 

 

מימין: שלמה רודב היו"ר ובעלי הרשת נחום ביתן מימין: שלמה רודב היו"ר ובעלי הרשת נחום ביתן צילומים: עמית שעל, אלדד רפאלי

 

בכוונת פרשמרקט, לממן את הרכישה באמצעות הלוואה בנקאית וממקורותיה העצמיים. להערכת פרשמרקט, היקף ההשקעות שתבצע בסניפים, לא יהיה בסכום מהותי לחברה ועם השלמת העסקה, תפעיל את הסניפים תחת אחד המותגים שלה.

 

ההסכם נחתם, לאחר שבסוף השנה שעברה, חתמו הצדדים על הסכם לרכישת שבע חנויות מביתן תמורת 110 מיליון שקל, אולם סירובם של חלק מבעלי הנכסים להסב את הסכמי השכירות ולהאריכם, כמו גם הבנת הקונים שחלק מהותי מפעילות אחד הסניפים מתקיימת באונליין ולכן לא תעבור לידיהם אחרי הרכישה, הובילה לכך שלבסוף הסתכמה העסקה ברכישת שלוש חנויות בלבד בתמורה ל-40 מיליון שקל.

 

 

מימין: האחים יוסי ושלומי אמיר, הבעלים של פרשמרקט מימין: האחים יוסי ושלומי אמיר, הבעלים של פרשמרקט צילום: מורג ביטן

 

העסקה עם פרשמרקט שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, נחתמה 3 חודשים אחרי שביתן מכרה 5 חנויות לרשת יוחננוף תמורת 67.5 מיליון שקל.

 

קבוצת יינות ביתן סובלת בשנים האחרונות ממחנק אשראי, המקשה עליה לקיים פעילות יציבה. על רקע זה, מכר ביתן בשנים האחרונות סניפים רבים לרשתות מתחרות. גיוסו של רודב כיו״ר החברה, נועד לשקם את החברה, לצמצם את מספר הסניפים, תוך מיקוד במרכזי הערים ובהמשך להנפיקה.

x