$
פרסום ושיווק

תחום השייקים ניער החוצה את הקורונה: המכירות הוכפלו

הפירות הקפואים המיועדים להכנת שייק ביתי הם מהקטגוריות המזנקות של רשתות המזון. צמחו בחודש יולי ב־98% והסתכמו ב־3.2 מיליון שקל

אורנה יפת 08:1207.09.20

נראה שהקורונה לא פגעה בצמא של הצרכנים למיצים ולשייקים. אחת הקטגוריות שהציגה זינוק במכירות של רשתות המזון היתה מיקס הפירות הקפואים, המיועד להכנת שייק פירות ביתי.

 

מיקס פירות קפואים של תנובה. מכירות של 2.1 מיליון שקל ביוני־יולי מיקס פירות קפואים של תנובה. מכירות של 2.1 מיליון שקל ביוני־יולי צילום: תנובה

 

על פי נתוני סטורנקסט, הקטגוריה גלגלה 5.6 מיליון שקל ביוני־יולי השנה. בחודש יוני צמחו המכירות בלא פחות מ־74% בהשוואה ליוני אשתקד, והסתכמו ב־2.4 מיליון שקל; ואילו ביולי המכירות כבר זינקו ב־98% בהשוואה ליולי אשתקד, והסתכמו ב־ 3.2 מיליון שקל.

 

בתחום הפירות הקפואים, שתופס תאוצה בעיקר בקיץ, פועלים לא מעט שחקנים, ובהם תנובה, ספקי מותג פרטי, א.מ שרון, פסקוביץ, זן שיווק ואחרים. בתקופת משבר הקורונה אף נכנס שחקן חדש לקטגוריה: חברת המזון בלדי השיקה את המותג שייק איט בחודש יוני האחרון.

 

אף שבלדי נמצאת בשוק תקופה קצרה יחסית, ובשלב זה נמכר המוצר שלה רק ברשתות ויקטורי, יוחננוף, מחסני השוק, מגה, יינות ביתן ובקרוב בחצי חינם, התברג שייק איט כשחקן שני אחרי תנובה, שמשווקת פירות קפואים במותג סנפרוסט.

 

תנובה מכרה בתת־קטגוריית הפירות הקפואים ביוני ויולי 2020 בהיקף כספי של 2.1 מיליון שקל, לעומת 1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המותג בלדי מכר ביוני ויולי בהיקף של 1.4 מיליון שקל, ומותגים פרטיים נמכרו בהיקף של 1.2 מיליון שקל.

x