$
פרסום ושיווק

מרחיבה פעילות: פימי נכנסת לראשונה לתחום המזון

קרן ההשקעות בראשות ישי דוידי תרכוש 50% מ"דין שיווק וקלייה", שמחזיקה במותגים בית השיטה ושקדיה. מחזור מכירותיה: 500 מיליון שקל בשנה

נווית זומר 14:3830.07.20
פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל בראשות ישי דוידי, נכנסת לראשונה לתחום המזון. הקרן ערב חתימת הסכם לרכישת 50% מחברת "דין שיווק וקלייה" שבבעלות יגאל אלל, ומחזור מכירותיה למעלה מ-500 מיליון שקל לשנה.

 

 

המטרה: להצמיח את החברה למכירות של מיליארד שקל ואז להנפיקה. העסקה מוערכת במאות מיליוני שקלים.

 

החברה יבואנית ומשווקת פיצוחים, פירות יבשים ומגוון רחב של מוצרי מזון, והיא מוכרת בציבור בזכות החברות והמותגים שבבעלותה: "בית השיטה" יצרנית החמוצים, "שקדיה", מוצרי "השף אהרוני" ועוד. באמצעות "ששון הקולה" החברה מפעילה חנויות פיצוחים ופירות יבשים בסניפי שופרסל. מוערך שדין מהווה כ-1% משיווק המזון בארץ.

 

מלפפונים של בית השיטה מלפפונים של בית השיטה צילום: גרמי פלדמן

 

מדובר ברכישה שלא אופיינית לפימי, שעד כה התמקדה בהשקעות בתעשייה "כבדה" כגון נייר חדרה, מנועי בית שמש, אורמת (נמכרה), המלט וכדומה, עם דגש על חברות מוטות יצוא. פימי החליטה כעת ברוח השעה להיכנס לתחום המזון, שהביקושים לו רק הולכים וגדלים בכל העולם. ל"ממון" נודע שבכוונת פימי להכניס את דין להשקעות בתחום הפוד־טק ולהרחיב את פעילותה בתחום מזון הבריאות.

 

דין שיווק, שהוקמה על ידי אלל, גדלה והתפתחה במשך השנים באמצעות רכישות: בשנת 2005 רכשה את שקדיה שהייתה בבעלות קיבוץ גבע. המפעל הועתק למודיעין, שם מצוי מטה החברה.

 

אלל, המתרחק מהתקשורת, משמש גם כמנכ"ל החברה והקים במקום גם מרכז לוגיסטי משוכלל. בשנת 2019 התרחבה דין גם לתחום החמוצים ורכשה מחברת אסם תמורת כ־55 מיליון שקל את מפעל בית השיטה.

x