אחרי 15 שנים בענף הקניונים, שלומי חג'ג' הקים חברה ליבוא מזון
חברת יבוא המזון מייצרת גם מותגים פרטיים במפעלים בעולם. המוצר הראשון שייצרה בלאנקו, שכבר עלה על מדפי הרשתות, הוא פחיות משקה מוגז עדין תחת המותג פריזבי
אחרי 15 שנים בענף הקניונים, שלומי חג'ג' עובר לתחום המזון. חג'ג' הקים את חברת יבוא המזון BLANCO עם שני חברי ילדות מירושלים. חג'ג' הוא דמות מוכרת בעולם מרכזי המסחר, וכיהן בשלל תפקידים בקבוצות שונות, בין היתר כמנכ"ל אייס מול אילת, מנכ"ל ביג באר שבע, מנכ"ל ביג פאשן נצרת, מנכ"ל קניון ים המלח ומנכ"ל מתחם שרונה מרקט, תפקיד שאותו עזב לאחר שנה בלבד.
חברת יבוא המזון שהקים חג'ג' (46) מייצרת גם מותגים פרטיים במפעלים בעולם. המוצר הראשון שייצרה בלאנקו, שכבר עלה על מדפי הרשתות, הוא פחיות משקה מוגז עדין תחת המותג פריזבי. כעת החברה נכנסת לשוק הטונה עם מותג פרטי ומרחיבה את היבוא למוצרים נוספים בתחום המשקאות, פחיות קפה, קינוחים ומתוקים, בהם שוקולד, עוגות אישיות ובקלאווה.
בלאנקו נכנסה לתחום רווי ובעיקר כזה שנשלט על ידי ענקיות וחברות חזקות ועל כן מנסה לבדל את עצמה באמצעות מוצרים שיש להם ייחוד מסוים ביחס למתחריהם על המדף ואריזות מקוריות ויצירתיות. חלק מהמוצרים של החברה מתייחדים באריזות וחלקם במוצר עצמו. בנוסף, החברה תשיק גם פחיות קפה קר בטעמי אספרסו, לאטה וקפוצ’ינו, שמיוצרים עבורה בווייטנאם, בתוספת אבקת חלב שהחברה רוכשת מחברת תנובה ומעבירה אותה למפעל בחו"ל.
על הכניסה לשוק המוגזים מול ענקיות כמו קוקה־קולה וטמפו אומר חג'ג': "על פניו יש הרבה משקאות קלים ומוגזים בשוק, אנחנו שמים דגש על החדשנות המוצרית ועל האריזה שמצטלמת טוב לאינסטגרם. המטרה שלנו להפוך את המוצרים לבינלאומיים ולשווק אותם בחו"ל, ולכן דאגנו שיקבלו כשרות בד"צ וגם כשרות חלאל".
חג’ג’ מודה שהתזמון להשקת מוצרים חדשים בעייתי: “עד סוף השנה אני מאמין שנכנס לשופרסל ולשאר הרשתות ונמכור בכל נקודות המכירה בישראל. היינו במשא ומתן עם רשתות שיווק לפני הקורונה, וזה נעצר. אמנם בקורונה אנשים חטפו הכל בכמויות אבל כמוצר חדש היינו נבלעים. הציבור לא היה פנוי להתנסות”.