תנובה תובעת את וילי פוד: העתיקה את אריזת עמק
תנובה מבקשת כי בית המשפט יורה לוילי פוד לחדול לארוז את הגבינה המיובאת על ידה באריזה המפרה לכאורה ולהדביק על האריזות הקיימות מדבקה בצבע שונה, שתבדל אותה מאריזת עמק המזוהה עם הצבע האדום. תנובה טוענת כי המוצר, שאינו גבינה אלא "מוצר סינטטי שמערבב חלבון מחלב פרה עם שומן צמחי", מטעה את הצרכנים
תנובה, תשלובת המזון הגדולה בישראל נגד וילי פוד בשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר. רגע לפני חג השבועות המזוהה עם צריכה מוגברת של גבינות, הגישה החברה היום תביעה ובקשה לצו מניעה לבית המשפט המחוזי מרכז על רקע שיווק מוצר באריזה בעלת דמיון לאריזת מותג הגבינות המוביל "עמק". תנובה מבקשת כי בית המשפט יורה לוילי פוד לחדול לארוז את הגבינה המיובאת על ידה באריזה המפרה לכאורה ולהדביק על האריזות הקיימות מדבקה בצבע שונה, שתבדל אותו מאריזת עמק המזוהה עם הצבע האדום. החברה מבקשת מענה מיידי, "שכן קיים חשש כי ההשהיה שבמתן הצווים תסכל את הסעד הסופי ותגרום לתנובה נזק חמור, בפרט על רקע תקופת חג השבועות, שבה הביקוש למוצרי חלב גבוה במיוחד. תקופה שהיא חשובה במיוחד לתנובה ואשר ההכנות אליה, התחילו זמן רב קודם לכן, כולל בשיא תקופת הקורונה ובכלל זה השקעות כ"א, תשומות ואמצעי ייצור. הנסיון של וילי פוד ליטול נתח שוק מתנובה במוצר הדגל שלה, בצורה לא הוגנת ותוך ביצוע עוולות ועבירות פליליות אינה פגיעה שיש להשלים עימה".
- שוק החלב: הקורונה והעלאת מחירים תרמו לעלייה של כ-11% במכירות בינואר - אפריל
- פסק דין דרמטי בתביעת הקוטג': תנובה תפצה צרכנים בעשרות מיליוני שקלים
- ההתעקשות של הרפתנים תשאיר אותם בתוך הבוץ
לטענת תנובה, ויליפוד משווקת מוצר מבוסס חלב ושומן צמחי תחת השם "צהובה מגורדת", באריזה של שקית בצבע אדום, בדומה לאריזת גבינת עמק מגורדת. תנובה טוענת כי המוצר, שאינו גבינה אלא "מוצר סינטטי שמערבב חלבון מחלב פרה עם שומן צמחי", מטעה את הצרכנים ועלול לגרום לצרכן לחשוב שמדובר בגבינה. כמו כן, על האריזה מופיעה המילה ODAM שאין לה משמעות בתחום החלב, אולם היא דומה ויזואלית ופונטית למילה EDAM - סוג של גבינה צהובה, שגבינת עמק מבוססת עליה.
על פי כתב התביעה, עוד בטרם פנתה לבית השפט, ניהלה תנובה מגעים עקיפים עם וילי פוד, אולם הדבר לא הוביל לשינוי. לטענת תנובה, לא מן הנמנע שוילי פוד פעלה באופן זה מתוך ידיעה שתוגש נגדה תביעה: "ניכר כי וילי פוד לקחה בחשבון את האפשרות שתוגש נגדה תביעה וכי תצטרך להחליף את האריזה במסגרת פשרה, לאחר שהצדדים יגיעו לבית המשפט. מבחינתן, די בכך שהעמידו את תנובה במצב של חוסר אונים סמוך לחג, בכוונה "לעשות מכה", על חשבון תנובה. הצלחה כזאת מצדיקה מבחינת וילי פוד את ההיגררות לבית המשפט ומבחינתה של תנובה משמעות הדבר הפסד כספי עצום ופגיעה בטווח הארוך בשווי המותג עמק".
אין זאת הפעם הראשונה שתנובה נדרשת להגן על מותג עמק בבית המשפט. לפני 5 שנים, נחתם הסכם פשרה בין תנובה לנטו, במסגרתו נקבע שנטו תשנה את אריזת גבינה צהובה "עלמה". זאת כחודשיים לאחר שהשיקה את הגבינה הצהובה המיובאת ולאחר שתנובה הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד צו מניעה כנגד נטו.
במסגרת התביעה חשפה תנובה כי מאז 2008 השקיעה 55 מיליון דולר בפרסום מותג עמק. עוד חשפה תנובה כי ב- 5 השנים האחרונות מכרה עמק בכ-3.4 מיליארד שקל, על פי נתוני סטורנקסט הסוקרים כ- 80% מהשוק הקמעונאי, במשקל כולל של כ־64 אף טונות.