דווקא בחול המועד: המכירות של חנויות הנוחות צנחו ב-21%
על פי נתוני סטורנקסט, מיעוט ימי העבודה הוביל בשבוע שעבר לירידה של כמעט 9% במכירות שוק מוצרי הצריכה. בגלל מגבלות הקורונה: המכירות בחנויות השכונתיות זינקו ב-11% לעומת חנויות הדיסקאונט בפאתי הערים שרשמו ירידה של 18%. הסגר שלא איפשר לצאת ולטייל גרם למכירות חנויות הנוחות לצנוח דווקא בחול המועד
מיעוט ימי העבודה בשל עיתוי חג הפסח הוביל לירידה של 8.8% במכירות שוק מוצרי הצריכה שהסתכמו בשבוע שעבר ב-835 מיליון שקל - כך עולה מנתוני סטורנקסט. מדובר בירידה ביחס לשבוע ממוצע בשנה החולפת.
- זינוק של 40.3% במכירות ברשתות המזון בחודש מרץ
- הציבור שוב מסתער על מזון, בעיקר בשכונה
- סטורנקסט: הזינוק במכירות המזון נמשך – עלייה של 40% בשבוע החולף
הירידה החדה ביותר (21.9%) נרשמה במכירות של מוצרי טיפוח ומשקאות (10.9%). ירידה של 7.1% נרשמה ברכישת מוצרי מזון וירידה של 5.2% נרשמה במכירות של מוצרי נקיון. ביחס לשבוע השיא של המכירות שנרשם בתחילת מרץ, מדובר בירידה של 37.8%.
ניתן להעריך כי מגבלות היציאה מהבית בשל נגיף הקורונה חיזקו את המכירות בחנויות השכונתיות שצמחו בשבוע שעבר ב-11%, בעוד חנויות הדיסקאונט הנמצאות בפאתי הערים רשמו ירידה של 18% במכירות ביחס לשבוע ממוצע. הסגר שלא אפשר לצאת ולטייל בחול המועד פגע גם בחנויות הנוחות שמכירותיהן ירדו ב-21% לעומת שבוע ממוצע.
בתוך כך, למרות הרגיעה בביקוש למזון אחרי האגירה שנרשמה בשבועיים הראשונים למשבר, ברשתות השיווק טוענים כי הביקוש ממשיך לעלות גם בחנויות הפיזיות וגם באונליין. זאת, על רקע המשבר שאינו מאפשר את קיום הלימודים, הירידה בכמות העובדים היוצאים לעבודה והעובדה שכמעט אף אחד אינו טס לחו"ל.
ברשתות מסבירים כי הציבור נמצא עם הילדים בבית ולכן כל מה שנאגר על ידו בשבועיים הראשונים כבר נצרך, והצרכנים ממשיכים לקנות מזון ולחדש מלאים. על פי הערכות, לקראת הסגר שצפוי ביום העצמאות, יירשם גל נוסף של קניות.