קיפאון מוחלט ברשתות השיווק: עלייה של 0.5% בלבד בפדיונות ב-2019
בפילוח של רשתות המזון בלבד נרשמה עלייה זניחה של 0.3% בפדיון השנתי - לעומת 3% בשנת 2018; ברשתות הטקסטיל וההלבשה נרשמה ירידה בפדיון של 1.2%
סך הפדיון של רשתות השיווק גדל במהלך 2019 ב-0.5% בלבד - קצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשנת 2018 ועמד על 2.6%; כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).
- 5 שנים אחרי שנכנס לתוקף מתברר: השפעת חוק המזון על המחיר לצרכן - שולית
- מכירות שוק המזון צמחו בינואר ב־1.4% בחישוב שנתי
- הלפרין: חוק המזון נכשל בהורדת מחירים
הסקר בוחן את פדיון הרשתות שמחזיקות בשלוש חניות לפחות, המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון. בפילוח של רשתות המזון בלבד נרשמה עלייה בפדיון של 0.3%, לעומת עלייה של 3% בשנת 2018.
כמו כן, נרשם גידול של 4.4% בהיקף הפדיון בסעיף שונות, הכולל מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה; לעומת זאת, ברשתות הטקסטיל וההלבשה נרשמה ירידה של 1.2% וברשתות המשווקות מוצרים בני קיימה נרשמה ירידה של 4.2%.
בבחינת שלושת החודשים - נובמבר 2019 עד ינואר 2020 - סך כל פדיון רשתות השיווק טיפס ב-2.6% בחישוב שנתי, קצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשלושת החודשים שקדמו להם (אוגוסט-אוקטובר) ועמד 3.2%. בפדיון רשתות המזון נרשמה בתקופה זו עלייה של חצי אחוז (כולל ממכירת חומרי ניקוי), לעומת עליה של 2% בחודשים אוגוסט עד אוקטובר 2019.