$
פרסום ושיווק

ג'ואי שוובל מצטרף למירוץ לקבלת הזיכיון לרשת ההמבורגרים שייק שאק

בין יבואן זארה בישראל והבעלים של חברת גוטקס מותגים לבין הרשת האמריקאית מתנהלים מגעים מתקדמים בנושא; גם קבוצת פוקס - שהמו"מ בינה לבין הרשת לא הבשיל בשלב זה - בדקה את אפשרות הכניסה הזו לשוק המזון, על רקע המשבר ממנו סובל ענף האופנה בישראל

אורנה יפת 12:2006.01.20

יבואן זארה בישראל ג'ואי שוובל, בדרך להיכנס לעסקי המזון, לאחר שהצטרף למירוץ לקבלת הזיכיון לרשת ההמבורגרים האמריקאית, שייק שאק; כך נודע ל"כלכליסט". בין שוובל – הבעלים של חברת גוטקס מותגים - לבין הרשת האמריקאית, מתנהלים מגעים מתקדמים.

 

שוובל אינו היחיד שמנסה להביא את שייק שאק לישראל. גם קבוצת פוקס, בניהולו של הראל ויזל, ניהלה מגעים בנושא - שבשלב זה לא הבשילו.

 

סניף של רשת שייק שאק בניו יורק סניף של רשת שייק שאק בניו יורק צילום: שאטרסטוק

 

שייק שאק היא רשת המבורגרים שנחשבת להצלחה גדולה בניו יורק. הרשת הוקמה על ידי דני מאייר, שהחל את דרכו כמוכר נקניקיות גורמה בדוכן בפארק מדיסון במנהטן. לאחר שזכה להצלחה פתח את הרשת ומכר לצד ההמבורגרים גם נקניקיות ואלכוהול. הסניף הראשון נפתח בשנת 2004, וכיום מונה הרשת מאות סניפים בזכיינות, בארה"ב ובחו"ל.

 

הרצון של רשתות האופנה להתפתח לתחומי פעילות חדשים לא מפתיע. ענף האופנה מאופיין מזה שנים מספר כענף במשבר, שסובל מתחרות בשל שינויים בהרגלי הצריכה. צרכנים ישראלים מרבים לרכוש פריטי אופנה אונליין, ופונים לשם כך דווקא לאתרים בינלאומיים - וכן מרבים לטוס לנסיעות קניות בחו"ל בשל הירידה במחירי כרטיסי הטיסה.

 

ג'ואי שוובל ג'ואי שוובל צילום: אבי ולדמן

 

התופעות הללו הובילו גם את הקניונים לבצע חישוב מחדש, ואלה מנסים בימים אלה להכניס רשתות מזון ובילוי לתוך הקניונים, במקום רשתות האופנה שחלקן - כמו דיסקרט, הוניגמן, TNT, זברה, רשת ספורט ורטהיימר ומישמיש - קרסו בשנתיים האחרונות, והשאירו אחריהן שטחי מסחר מיותמים. רשתות חזקות יותר מצליחות לשרוד, אבל סובלות גם הן מטלטלה - כמו למשל קבוצת קסטרו הודיס, שסוגרת חנויות מפסידות.

 

קבוצת זארה (גוטקס מותגים) נחשבת לאחת הקבוצות החזקות בענף האופנה, אבל גם זארה נפגעה בשנתיים האחרונות מהמשבר וסבלה מירידה בפדיונות החנויות. כדי לצמצם נזקים, ובשל חוסר כדאיות כלכלית, סגרה הקבוצה את מחלקות הגברים ברשת סטדווריוס שבבעלותה, וסגרה לא מעט סניפים לא רווחיים של פול אנד בר.

 

קבוצת האופנה פוקס של ויזל השכילה לצפות את המגמה בענף האופנה וכבר לפני שנתיים פיתחה מנועי צמיחה חלופיים כאשר נכנסה בעוצמה לתחום אופנת הספורט וקיבלה את הזכיון למותגי הספורט נייקי ופוטלוקר, קודם בישראל, ולאחר מכן גם בקנדה. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", קיבלה פוקס את הזכיון לפתיחת חנויות נייקי ופוטלוקר גם במדינות אירופה. כעת מנסה הקבוצה להרחיב את מנועי הצמיחה שלה גם לתחום המזון.

 

במשרדו של ג'ואי שוובל הכחישו את הידיעה.
x