מנכ"ל שופרסל: "לא נוריד מחירים לרצפה כל פעם שמישהו פותח סניף חדש ומשתולל"
איציק אברכהן. "זה ידוע שהסבסוד של הספקים לרשת מסתיים כמה חודשים אחרי הקמת סניף חדש והמחירים עולים". על רשת הפארם החדשה BE ציין, "בתוך שלוש שנים נייצב את הרשת"
"אני לא אישרתי בשום נקודה בארץ לרדת למחירי רצפה. בשום מקום. לא ניתן לעבוד בטירוף הזה שכל פעם שמישהו פותח סניף בירושלים ומשתולל, אני אוריד מחירים בכל הארץ. לא יהיה ככה עסק", כך אמר איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל בוועידת הקניונים באילת. "זה ידוע שהסבסוד של הספקים לרשת מסתיים כמה חודשים אחרי הקמת סניף חדש, המחירים עולים. מי שרוצה לנהל רשת ארצית לא יכול להתנהל אחרת. 99% מהמחירים שלנו דומים בכל הסניפים בארץ. יש עשרות בודדות של מוצרים שאתה נותן באמצעותם תשובה נקודתית. אנחנו הרשת הכי סוציאלית. כל המתחרים שלי משחקים עם המחירון ברמה ארצית".
אברכהן הבטיח כי שופרסל תפתח סניפים של רשת הפארם החדשה BE בכל הקניונים. הוא פנה לבעלי הקניונים שישבו בקהל והודיע להם כי "הם עוד לא יודעים אבל כמו שהיום הם שותפים של רשת הפארם המתחרה, בקרוב הם גם יהיו שותפים שלי ברשת BE". אברכהן כיוון בדבריו לעובדה שסופר פארם, הרשת המובילה את שוק הפארם, נהנית ממיקומים בקניונים מובילים בעוד BE שבעבר הייתה רשת ניו פארם, סובלת מנחיתות בלוקיישנים.
"יש בישראל רשת אחת טובה שמנהלת את הפארם 40 שנה", ציין אברכהן. "הקניונים עוד לא יודעים אבל הם הולכים להיות גם שותפים שלי. זה עולם של השקעות כבדות. היום אנחנו מפסידים ברשת הפארם אבל בתוך שלוש שנים נייצב את הרשת. בסוף 2020 זו תהיה השנה שלישית להשקה אבל השנה השניה מבחינת הפעלת העסק ואני מעריך שבשנה הבאה ההפסד של BE יצטמצם דרמטית. אני משוכנע שבסוף שנה הבאה BE תרוויח תפעולית 4%-5% ונפתח 120 חנויות כולל מכירות באונליין".
"אני לא יכול להתכחש לעובדה שיש פה רשת שהצליחה לבד" הוסיף. "אבל הסיפור פה זה שופרסל. לנו יש יכולת לבצע שת"פים עם חברות הנדל"ן. נפתח בכל הקניונים סניפי BE ונציע הצעת ערך מצוינת ללקוח. רק עכשיו אנחנו מתחילים ליישם את הסינרגיה בין שופרסל לרשת הפארם. תהיה סינרגיה מעבודת המטה, דרך הלוגיסטיקה ועד האונליין. זה יקח 3 או 5 שנים אבל זה יקרה. אני מחויב להביא למצב שאנחנו נוריד מחירים בתחום הפארם ואחפש כל מקור להוריד את המחירים, כולל יבוא מקביל".
אברכהן התייחס למכירות המקוונות שם שופרסל נחשבת לקמעונאית המובילה במכירות המקוונות. למרות התחזקות האונליין הוא ציין כי גם בעתיד המכירות העיקריות יהיו בחנויות הפיזיות. "בעוד 5 וגם בעוד 15 שנה עיקר המכירות יהיה בחנויות הפזיות כמו היום. 15% ממכירות שופרסל כיום זה באונליין. אנחנו מוכרים כיום מזון ולא מזון בהיקף של 2 מיליארד שקל".
אברכהן ציין כי שופרסל נמצאת "בעיצומה של עבודה מואצת להקמה של שני מרכזים לוגיסטים אוטומטים בהשקעות עתק של 700 - 600 מיליון שקל. אנחנו מחויבים להמשיך להוביל את העולם הזה ובעוד 5 שנים נהיה רשת מובילה גם במכירות הפיזיות וגם במכירות האינטרנטיות".
לסיכום אמר אברכהן כי "הקמעונאות בישראל חזקה מאד. כל השחקנים פה ידעו להתמודד עם כל הענקים שיכנסו לפה ויש לנו יתרונות לא מבוטלים על כל רשת שתיכנס. נהיה בכל עולם השירותים, דרך חנויות פיזיות או אונליין או עולם הפיננסים שבו נתפתח מאד, וגם דרך עולם התיירות".