$
פרסום ושיווק

yes נפרדת מהלוויין: משיקה שירות סטרימינג בשיתוף אפל

החברה משיקה אפליקצייה מותאמת לסטרימר של אפל ובהמשך תשיק סטרימר ייעודי מבוסס אנדרואיד; זהו הצעד הראשון של החברה במעבר מתשתית לוויין לאינטרנט. מבחינת מחיר אין בשורה והשירות יינתן על פי התמחור הקיים כיום

אביאור אבו 11:3128.10.19

yes השיקה היום (ב') במסיבת עיתונאים את yes+, שירות סטרימינג חדש, כחלק מהמעבר של החברה מטכנולוגיית שידור לוויינית לטכנולוגיית שידור על גבי האינטרנט (OTT).

 

 

 

החברה משיקה בשלב הראשון אפליקציה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם אפל שכלל 3 מרכיבים: פיתוח משותף על הממשק, עיצוב ומודל תמחור. השירות עצמו הוא ללא עלות, ומי שירצה סטרימר יוכל לקבל את ה-Apple tv 4k, עליו מוטמעת כברירת מחדל האפליקציה של yes+, כמו גם אפליקציות של שירותי התוכן המובילים בעולם: נטפליקס, אמזון פריים, יוטיוב, ספוטיפיי ועוד. שווי הסטרימר הוא 900 שקל והוא יינתן במודל השכרה. של 10 שקלים לחודש.

 

רן גוראון, מנכ"ל yes רן גוראון, מנכ"ל yes צילום: שאול גולן

 

ההשקה של yes מגיעה במקביל להשקה של Apple TV+, שירות הסטרימינג החדש של אפל , בשישי הקרוב. לקוח חדש שיצטרף יקבל את השירות למשך שנה מתנה, בשווי של 240 שקל. שירות apple music יינתן לחצי שנה מתנה, בשווי של 120 שקל. הבשורה של החברה היא למעשה בממשק משתמש חדשני ופיצ'רים מלהיבים, רובם כבר מוכרים משירותים אחרים, כמו מעבר על הפתיח, מעבר חלק לפרק הבא, אזור אישי, בינג', catch up ועוד.

 

החברה מציגה שני ממשקי צפייה ייעודיים ופשוטים עבור קטנטנים ועבור גילאי בית ספר הכוללים הגדרות להורים כמו הגבלת שעות צפייה וחסימת תכנים. כמו כן החברה מציגה המלצות צפייה על ידי מפורסמים ומומחי תוכן וחתמה על הסכם ראשוני עם חברת הדירוג IMDB. בשבועות הקרובים החברה תשיק סטרימר ייעודי מבוסס אנדרואיד בשיתוף עם גוגל, כמו גם תמיכה בטלוויזיות חכמות.

 

מבחינת מחיר, אין פה בשורה. החברה מציעה את האפליקציה ב-199 שקל לחודש, כמו שמשלם כיום לקוח yes בחבילת ה-ULTIMATE. לקוח אשר יהיה מעוניין בטריפל עם טלפון ואינטרנט 100 מגה של בזק בינלאומי ישלם 299 שקל, באופן זהה ללקוח ULTIMATE.

 

ניתן יהיה להצטרף לניסוי לקוחות החל מהיום באתר החברה ובמהלך השבועות הקרובים תערך ההשקה המסחרית של הסטרימר.

 

שם קוד: "בחזרה לעתיד"

 

חברת הבת של בזק הודיעה על הכוונה לעבור לשידורי OTT עוד במרץ, אך על הפרויקט שזכה במסדרונות החברה לשם הקוד "בחזרה לעתיד", עובדים כבר יותר משנה וחצי בשיתוף מומחים מהעולם, חברות גלובאליות כמו designit ו-ono וגם צרכנים. המעבר של החברה לתשתית אינטרנט צפוי לארוך כ-7 שנים ולכלול עלויות גבוהות של החלפת ממירים לכלל לקוחות החברה, כ-565 אלף במספר. עם זאת, החברה צפויה לחסוך עשרות מיליונים בשנה מסיום החוזה מול חלל תקשורת, המספקת לה שירותי לוויין. זאת הסיבה שהחברה טרם הציגה פתרון לפלטפורמות מבוססות אנדרואיד TV, הנפוצות יותר. yes מעוניינת לבצע מעבר מבוקר והדרגתי, כמעין פיילוט, ולא מחפשת נהירה מאסיבית של לקוחות לשירות החדש.

 

yes משיקה את חווית הצפייה החדשה שלה באיחור לא קטן מהמתחרות. הראשונה שהחלה לנגוס במצבת הלקוחות של החברה הייתה סלקום, שהשיקה את שירותי הטלוויזיה שלה בדצמבר 2014 וכיום עומדת על כ-240 אלף מנויים. פרטנר השיקה את שירותי הטלוויזיה ביוני 2017 בשת"פ עם נטפליקס ועומדת כיום על כ-170 אלף לקוחות. yes היא האחרונה לתמוך באפליקציה של נטפליקס.

 

yes ו-HOT לא עמדו מנגד, והשיקו גם הן שירותי OTT מוזלים, STING TV ו-NEXT TV בהתאמה. גם חברת HOT עשתה צעד ראשון לקראת ויתור על הכבלים כאשר השיקה ביולי פיילוט לאפליקציה לסטרימרים וטלוויזיות חכמות, הכוללת את כלל הערוצים והתוכן של החברה. כמו כן, את האפליקציה של סלקום, פרטנר ו-STING אפשר להוריד זה מכבר בסטרימר של Apple.

 

זה מספר רבעונים ש-yes מדווחת על דו"חות הפסדיים. את הרבעון האחרון סיימה בהפסד של 27 מיליון שקל ואת הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 50 מיליון שקל. ההכנסה הממוצעת החודשית (ARPU) ירדה ל-198 שקל, והחברה הציגה תזרים מזומנים חופשי שלילי שעמד על 58 מיליון שקל.

 

רן גוראון, מנכ"ל yes, מסר: "זהו מהלך היסטורי. זהו מוצר הטלוויזיה המוביל בישראל. העולם משתנה, השוק משתנה וגם אנחנו ב-yes משתנים. יש שיפור ביכולות ההעברה באינטרנט וזה יתפוס תאוצה בשנים הקרובות. זה לא סוד אנחנו עוברים מהפכה. בין היתר תהליך סנרגיה בקבוצות הבנות, השקנו טריפל ובעתיד נשיק קוואטרו. אין חברת לווין בעולם שעשתה את תהליך המעבר ל-ip באופן מלא, אנחנו חלוצים".

 

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק ב-yes, מסר: "התוכן הוא המלך אך הוא לא מספיק. הטכנולוגיה וממשק המשתמש הם המשחק החדש. יצרנו חווית צפייה מתקדמת וחדשנית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x